Väldigt nöjd men en smula förbittrad

Nu är man hemkommen från årets första (av många) motionslopp. Resultatet blev 4,1 km på 36 minuter. Dvs. 6.83 km/h och ungefär 8,32 min/km. Det var hela 7 minuter snabbare än när jag powerwalkade min egen, lika långa, bana i fredags. Idag sprang jag lite också.

Tänkte jag skulle börja gå snabbt för att värma upp men jag hamnade ganska långt fram i starten och när de andra sprang iväg, tja då sprang jag också. Första passet sprang jag nog 200 meter utan problem. Sedan började jag gå och kände hur skitont jag hade i framsidan av smalbenen. När jag sedan började bli passerad av deltagare som bara gick (snabbt visserligen) så ökade jag farten lite. I en nerförsbacka så bestämde jag mig för att småjogga lite och upptäckte att det var mycket behagligare för benen än att gå nerför eftersom isättningen blev mjukare vid jogg. Jag varvade den andra kilometern med power walk och småjogg.

Sedan efter ganska precis hälften så var jag i ganska mycket ingenmansland och började jogga. Jag fick in en väldigt bra rytm i stegen och blev inte så trött heller. Minns att jag tänkte, att det här är ju skitkul. Sedan skulle jag över en korsning och visade en vinkel åt vänster mot han vakten som stod där. Han skakade dock på huvudet och visade rakt fram. Tyckte det var konstigt eftersom jag inte såg varken snitslar eller pilar där men sprang på iaf. Sen kom jag till en återvändsgränd och hade ingen jädra aning om vart jag skulle så jag gick tillbaka en bit och ser de personer jag tidigare passerat svänga vänster i korsningen iaf. Arg som ett bi över att gubben visat fel satte jag full fart och sprang nästan ikapp dem innan jag fick världens håll som gjorde det skitsvårt att andas djupt. Aja, jag tog igen mig och sprang nästan ikapp de andra på upploppet där jag åter igen satte full fart.

Efteråt kände jag mig verkligen skitduktig :). Jag drog av de 5 minuter (som jag beräknade jag förlorade på gubbens felvisning) och fick det till 36 minuter. En smula irriterad bara för hade jag inte behövt spurta ikapp de andra för jag sprang fel hade jag inte fått håll och då hade jag nog kunnat kapa 2 minuter till ... :(

Jag hade grym håll och var svitt och hur varm som helst efter men skitnöjd med mig själv. Jag hade minsann sprungit säkert 1/3 av loppet och jag var helt slut sedan. Jag hade gett allt och inte mesat utan tagit ut mig ordenligt. Såhär vill jag känna efter varje träningspass!

Nu ska jag snart lägga mig och lyssna på första semifinalen i Eurovision på radion.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0