Det spelar ingen roll om din last är godis eller frukt. Lasten är att du har en last.

Det känns som mitt huvud är ute efter att sabba för mig! Alltid måste det ha någon last som jag kränger i mig av. Förr i tiden var det ju bara snask och sånt. Fanns det hemma så åt jag det. Det spelade ingen roll om jag tänkt spara lite till sen, allt slank ändå ner på en gång. Fanns det riskakor, nutrilettebars, blockchoklad, kex etc etc så slank allt ner när jag fick sug på något.

Nu trodde jag dock att jag tämjt alla mina föregående laster. Jo, förvisso men det hindrar inte nya från att dyka upp. Det är som att mitt huvud tycker att jag Alltid ska ha någon last. Nu är jag inne i en clementinefas... När jag och <3 var och handlade i söndags så köpte jag en stor påse clementiner, kanske 15 stycken, för jag vet att jag äter en sisådär två om dagen och jag ville de skulle räcka hela veckan. HA! Igår när vi satt och såg på tv så slukade jag 8 clementiner utan vidare! Visst är det bättre med fruktlast än med godislast men ändå. Grejen är den att jag gav efter. Visst det var "bara" clementiner igår (för mycket fruktsocker är dessutom inte heller bra) men det finns inget som säger att jag kränger något annat imorgon.

Jag tror det handlar om att helt enkelt säga NEJ när suget sätter in. Vad det än handlar om. Känner jag mig sugen på en banan nu så, nej, då ska jag inte ta någon. Då mitt sug gått över om två timmar, då kan jag däremot ta en, eller ett äpple. Det viktiga är att inte ge efter för suget. Jag kanske är jättesugen(sugen, inte hungrig) på middag redan vid 4 idag men av princip att inte låta suget vinna så äter jag inte middag förrän vid klockan 6.

Nu, till exempel, är jag supersugen på (t.ex) cashewnötter. Men jag har inga hemma och tänker minsann inte gå ner och handla det heller. Jag skulle behöva handla mer frukt dock (har bara lite halvruttna äpplen hemma) men väntar med det tills mitt nötsug gått över. När det sker, och jag går ner och handlar, kommer inte suget vara kvar och det kommer inte kännas lika "kul" för huvudet att tvinga mig köpa nötterna längre.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0