Undanröjer höstdepressionen

I vanliga fall brukar november vara en helkass månad för mig. Det är efter man byter till vintertid så kvällarna blir mörka ännu tidigare och det är innan ljusstakarna för julen har kommit fram så det är Bara mörkt och trist ute på kvällen. Denna hösten har jag ännu inte känt av någon svacka och jag är så himla tacksam för var dag som går utan att jag sjunker ner i mörkret. Tror det kan bero på tre saker, att jag inte blivit så nere som jag varit innan.
1. Jag bor inte själv längre. När man hela tiden har någon kring sig kan det både vara jobbigt men också väldigt skönt. Som nu, man blir aldrig helt ensam och det är himla skönt.

2. Det har inte varit en massa regn och blåst denna hösten. Utan snarare ganska fint väder. Väldigt milt, det hade inte gjort något om det varit lite kallare såklart men regnet och blåsten kan hålla sig undan. Annars känns mörkret ännu mörkare.

3. Tja, det mest känns enklare, roligare och ljusare nuförtiden helt enkelt:). Det är skönt att alltid har grejer att kunna fokusera på så man kan skingra tankarna.

Dessutom ligger jag väldigt mycket i framkant vad gäller julplaneranden och det är med något som ljusar upp tankarna. Tankar på pepparkakshus, julklappar och massa ljus :).

Ikväll kommer nytt blogginlägg om veckans träning. Men innan dess blir det 40 minuters hemmastyrketräning. Sen har jag i snitt 60 minuter om dagen (i 6 dagar + en vilodag). Hade ju planerat 90 minuter om dagen men..ja när man säger att man SKA/MÅSTE träna si och så mycket så motsätter sig huvudet det ganska snabbt. Nu är nästa veckas schema lagt i alla fall så det blir att sätta in allt på mobilens alarm också så jag inte smiter undan. Man har lättare att byta aktivitet (från ex. skola till träning och vise versa) om man har det på alarm också.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0