En ordentlig träningsvecka har tagit sin början

Gårdagen var riktigt stressig...Hade två timmespowerwalker (en på fm och en på kvällen) sedan en massa skolarbete och tvätt däremellan. Maten gick väldigt bra iaf och åt sista gången halv sex. Ska försöka äta senast 6 på kvällen så jag inte äter något jag inte kan förbränna efteråt. Äter jag efter klockan 6 så går jag ut och gå efter eller något sådant.

Idag blir det mer tid till skola och så. Ska sätta mig och försöka ta fram ett, eller ett par, förslag på affisch till årets studentspääx också, har ett par idéer på lager men det knepiga är att få till det snyggt på datorn.

Dagens träning var 30 min powerwalk innan frukost och sedan styrketräning + cirkelträning ikväll (sammanlagt 90 minuter). Har börjat räkna mina kalorier, både ätna och förbrända, lite noggrannare nu och än så länge funkar det bra. Gillar utmaningen i självdisciplin det kräver :).

(De förbrända kalorierna räknas mot min nuvarande vikt på ca 86 kg)
Måndag
Morgon: 60 minuters Powerwalk (240 kcal)
Eftermiddag: 45 minuters lätt hemmastyrketräning (129 kcal)
Kväll: 60 minuters Powerwalk (240 kcal)
Totalt brända kalorier:  609 kcal

Tisdag
Morgon: 30 minuters Powerwalk (120 kcal)
Kväll: 35 min hård styrketräning (215 kcal)
         55 min cirkelträning (395 kcal)
Beräknat brända kalorier: 729 kcal

Onsdag
Morgon: 30 minuters Powerwalk (120 kcal)
Eftermiddag: 60 minuters simning (516 kcal)
Beräknat brända kalorier: 636 kcal

Torsdag
Morgon: 60 minuters Powerwalk (240 kcal)
Kväll: 35 min hård styrketräning (215 kcal)
         30 min Corepass (215 kcal)
Beräknat brända kalorier: 670 kcal

Fredag
Förmiddag: 120 minuters Powerwalk (482 kcal)
Kväll: 45 minuters Powerwalk (180 kcal)
Beräknat brända kalorier: 662 kcal

Lördag
TA TRÄNINGSLEDIGT MARIE, DIN GALNING! ;)

Söndag
Förmiddag: 35 minuters hård styrketräning (215 kcal)
Eftermiddag/Kväll: 90 minuters Powerwalk (360 kcal)
Beräknat brända kalorier: 575 kcal

Vi får se hur väl jag klarar av träningsveckan men spännande ska det bli i alla fall :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0