En stressig period är förhoppningsvis över ikväll/inatt

Okej så har inte bloggat sedan i onsdags...skäms en smula men det har varit tre himla stressiga dagar sedan dess så därför jag inte hunnit/orkat med blogga också.

I torsdags vart det städning, plugg och en långpromenad. Fredagen ägnades uppe på Ullared där det blev köpt en hel del kläder :). Kunde till min glädje ta L i alla t-shirts/linnen och tog XL i tjocktröjan och jackan. Blev lite olika grejer till badet med och lite smått och gott. Igår stack jag in och jobbade mellan 10-15 och på kvällen blev det diskning, ett långt bad och lugnt framför Natt på Museet 2 med Mathias <3.

Idag blir det en minst lika stressig dag menmen..

Ut och gå 9-9.30
Träna 11-11.40
Simma 12-13
Åka hem 13.45
Plugga 15-18
Planera veckans mat och handla 18-20
Om jag behöver plugga mer 20-24

Blev ingen träning igår efter jobbet så tar igen den nu. Sedan får jag alltid bättre samvete inför måndagens invägning om jag inte bara gått en promenad utan tränat lite mer på söndagen.

Kommande veckans träning:

Måndag: Promenad (minst 60 min)
Tisdag: Gymmet (f.m 40 min) + Promenad (lunch 60 min)
Onsdag: Simning (e.m 60 min)
Torsdag: Gymmet (f.m 40 min) + Promenad (lunch 60 min)
Fredag: Promenad (f.m 120 min)
Lördag: Träningsledigt (pga 70årskalas)
Söndag: Gymmet (f.m 40 min) + Promenad (kväll 60 min)

Känns som en himla bra träningsvecka när jag ser på det såhär. Veckan efter blir det nog gymmet mån, ons, fredag igen och kanske lägga till söndag då också. Så varannan vecka mån, ons, fred, sön och varannan tis, tors, sön. Sedan lägga simningen växelvis på onsdagar och torsdagar. 

Är inte än uppsatt på något jobb nästa vecka så förutom träningen, späx på onsdag, ungdomsgrupp på torsdag kväll och kalas på lördag så är det bara plugg som gäller och det känns ok, som om jag har bra med tid till det. Så himla skönt att bara läsa en kurs denna terminen (även om den känns uppdelad i minst 3:P). 

Aja, dags att äta frukost så jag kommer ut och gå sedan innan jag ska in till gymmet och sedan simma. Drygt 2 timmars varierad träning idag, känns himla bra :)
 



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0