Invägning vecka 42

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68,0 kg

Nuvarande vikt: 85,5 kg
Viktnedgång sedan förra veckan: 1,0 kg
Viktnedgång totalt: 25,7 kg

BMI-nedgång totalt: 9,3

Kvar till mål 3: 5,6 kg (Vill jag uppnå innan årets slut)
Kvar till målvikt: 17,5 kg

Puh, jag hade alltså ingen anledning att vara orolig igårkväll i alla fall :). Himla härligt!

Å andra sidan kan man ju inte låta bli att tänka...vad hade vågen stått på om jag inte ätit dem popcornen i fredags, vitlöksbröden...Aja, bara att börja "sockerstoppet" på ny kula och hoppas jag klarar det denna veckan. Egentligen är det ju lite dåligt att jag går ner fast jag äter lite onyttigt. Då är det som att hur hårt jag än försöker hålla på sockerstoppet så talar huvudet om för en att "ja men du går ju ner iaf så liite krams är ok". Hm, försöker verkligen låta bli att lyssna på den rösten, honest!

Mitt nästa mål är ju att komma under 80 kg och har satt en tidsgräns på det till nyår (måndagen 2a januari 2012). Det innebär att julen blir en "matsnål" tid för mig i år tyvärr. Annars hinner jag inte träna bort det till nyår igen. Har ju 5,6 kg kvar och 11 veckor kvar så det blir att jag behöver snitta på ett halvkilo i veckan. Det känns ändå ganska rimligt :)

Haha, tänk att jag från början satte min målvikt till nyår, då hade jag behövt gå ner 12 kg till innan dess. Tja man ska ju sätta ribban högt visserligen... Tur man lärt sig något iaf, annars skulle jag nog blivit besviken över att inte klara det.

Aja, dags att dra igång veckans plugg nu. Dagens träning blir en powerwalk efter lunch på 60-90 min.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0