Invägning vecka 43

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 84,6 kg
Viktnedgång sedan förra veckan: 0,9 kg
Viktnedgång totalt: 26,6 kg

BMI-nedgång totalt: 9,6

Kvar till mål 3: 4,7 kg
Kvar till målvikt: 16,6 kg

Oj... :)

Det är så himla skönt att vara under 85 kg nu. När jag kommit ner under 90 hade jag ju det att sikta mot och nu kan jag sikta mot att gå under 80. Mina 5kilosmål är mer inofficiella och mer för min egen skull eftersom det är ganska jobbigt att sikta på tio kg i taget.

Jag har varit så fokuserad på att gå under 85 att jag lite missat att hålla koll på hur mycket jag gått ner totalt men det är ju skitmycket :). Jag har gått ner hela 61 % av övervikten och 25 % av min startvikt. Jag har gått ner tio kilo mer än vad jag har kvar (26,6 mot 16,6). Konstigt, känns inte som det var länge sedan jag stod på hälften (21,5 kg) och nu har jag bara drygt 16 kg kvar.

Ena sekunden undrar man sen var all resterande övervikt ska försvinna ifrån men i nästa så kan man hitta en himla massa ställen... Midjan är ok men på magen sitter liksom fortfarande en "boll" som är i vägen vid köp av mindre byxor. Plus att mina lår har en del kvar att ta bort. Det är nog på de två ställena som den mesta vikten sitter så lägger mer krut på benmaskinerna på gymmet just nu.

Idag blir det hem och vila lite (är helt slut från morgonens powerwalk med brorsan) och sedan åka in till jobbet.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0