Pluggflow...gäller att jobba medans lågan är uppe

Började dagen med en timmes härlig styrketräning inne på Actic i stan. Sedan satte jag mig på House of Coffee och snackade bort ett par timmar med lite kursare. Skön paus i pluggandet. Fick också lånat lite böcker på biblioteket som förhoppningsvis blir användbara till rapporten jag håller på att skriva.

Nu är jag riktigt igång med skrivandet till uppgiften också men det blir alldeles för mycket ord... Läraren har satt en maxgräns på 1600 och jag är uppe i 2000 och jag är inte klar alls...så får se. Blir en blodig massaker av rapporten i helgen om jag ska få ner till rätt antal ord. Tror alla i kursen har problem med att hålla den gränsen faktiskt...men är inte speciellt tröstande för lärarna lär väl inte ändra gränsen i alla fall.

Får bli att fixa middag nu. Hade kommit igång så bra med plugget att jag nästan helt glömt bort det men magen sade nyss till mig :P. Sen ikväll blir det nog att sitta uppe länge och plugga, så länge jag kan hålla mig vaken iaf. Det är mycket till rapporten som jag har i huvudet nu och lika bra att sitta och jobba med det så länge man känner suget. Behöver ändå inte gå upp så tidigt imorgon eftersom jag inte ska iväg någonstans. Det är tvättning 12-16, ett wiifitnesspass på förmiddagen, 60 minuters powerwalk och plugg som gäller så kan bara ta det i den ordning som passar. Detsamma gäller på lördag. Då har jag bara ett kort besök i stan och plugg inplanerat (plus kanske ta igen lite missade promenader) så kan anpassa den dagen som den kommer mer eller mindre.

Hm, är sugen på att karva en pumpa i år :) Kanske ta en sväng ner till affären imorgon och se om de har någon.

Nej just det...middag!


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0