Träning vecka 41


Nja okej, att säga att jag inte tränat bra denna veckan är nog ganska knäppt...Blev sammanlagt 540 minuters träning och så mycket har det inte blivit på mycket länge. Att jag sedan i börjab av veckan hade lagt ett extremschema på 700nånting minuter tycker jag ändå inte gör att det känns som ett misslyckande. Det gäller ju att sätta ribban högt så kommer man i alla fall halvvägs. Och genom att sätta ribban extremhögt så kom jag ännu längre än jag brukar göra, även om jag inte nådde hela vägen. Med träningen ska jag alltså vara helt nöjd. Med maten också, jag har ätit mina ca 1500 kalorier om dagen (förutom i fredags då det blev hemmagjord hamburgare, vitlöksbröd och lite popcorn men hallå, det var ju fredag:). Okej, det hade varit bättre om jag låtit bli men gjort är gjort.

Trots en väldigt bra träningsvecka och en helt okej matvecka är jag en smula orolig inför imorgon. Smygvägde mig i fredags och jag tycker jag skulle gått ner lite mer till dess menmen, får se imorgon. Vill få det att lossna så jag kommer under 86 kg och kan dra mig neråt 80.

Just nu känns det lite som att jag har kommit in i en bekvämlighetszon. Jag lagar och äter maten utan att egentligen tänka på det. Jag går mina Powerwalker och gör min styrketräning i full fart men jag känner mig inte så slutkörd efteråt som jag hade önskat för att fortsätta gå ner. Springa kan jag fortfarande inte göra och inte zumba heller. Vet inte riktigt hur jag ska bli mer trött av powerwalkerna. Visst kanske ska gå mer i backar och ta längre sträckor. Nu är min p.walks på max en timme och det är ungefär efter 60 minuter som jag kommit in så bra i tempot med min kropp att det inte känns som en powerwalk längre. Kanske ska ta en halvtimme till där då och öka farten ytterligare.

Vad gällande styrketräningens slutkördhet och variation så tror jag det är bra jag börjat lite med wiifitness igen. Det ger lite variation och man kan ju välja själv hur slutkörd man vill bli. På gymmet tror jag att jag ska göra långsammare repetitioner för att få ut mer av det. Kan inte ta tyngre just nu men är ändå inte så trött som jag önskar efter passet. Därför ska jag försöka utöka min gymaktivitet och testa lite olika pass (som inte är dansinspirerade). På tisdag Ska jag ta mig in på Cirkelträningen, på torsdag gäller det Core. Sedan veckan efter kanske jag ska våga mig på ett Boxpass. Vill känna den där härliga känslan då man är halvt död och genomsvitt så man får tillbaka gnistan. Har inte känt det så i veckans träning och det är nog därför jag är en smula nervös inför imorgon...



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0