H&M-fynd

Härligt när man har presentkort och inte behöver ha dåligt samvete för att göra av med pengarna på det :). Det var dessutom lite rea inne på H&M nu dessutom så fick 4 snygga tröjor för 200 kronor :).



Den blåa och den gula tröjan är mer löst sittande basplagg och den gråa är lite "glittrig", tajt och med en liknande halslinning som i min nya klänning. Har hört att jag ska ha v-ringade tröjor för det är tydligen avsmalnande och denna typen av v-ringning gillar jag för den smiter åt och formar under bysten också. Den randiga tröjan är helt klart min favorit :). Dels kostade den bara 50 spänn och dels är den i storlek 42 :)! Trodde verkligen inte den skulle passa men tog med den iaf för tyckte om den och den satt helt perfekt. Såg ju dessutom ganska smal och snygg ut från sidan i provrummet, nice :) Gillar verkligen H&M nu när jag gått ner i storlekar och kan handla på den normala avdelningen. De har verkligen bra basplagg och sånt (haha, nej jag har inte betalt för att göra reklam för H&M).

En av anledningarna till att jag ville gå ner var ju faktiskt för jag ville kunna handla på de vanliga avdelningarna och slippa gå till plus-storlekarna var jag än var. Jag tyckte verkligen inte om det då jag aldrig hittade något snyggt där och enligt mig fanns det bara "tant-kläder" där. Men visst är det svårt att göra "snygga" kläder till större människor. De kanske inte ser så bra ut i tajta tröjor etc etc men jag kände mig faktiskt lite diskriminerad där. Bara för att jag inte hade snygga former så ville jag inte ha formlösa och osmickrande kläder.
Hur som helst :). Nu har jag ju faktiskt minskat så mycket att jag kan handla kläder med glädje igen, det har jag nog aldrig kunnat. Så ett av mina stora mål är uppnådda. Att kunna handla bland de vanliga storlekarna :)

Nu är det superhärligt väder ute så hade tänkt gå ut och gå en sväng men är hur trött som helst så får se...Kanske sparar rundan till ikväll.

Gymmet gick jättebra innan förresten. Kunde öka en av armmaskinerna från 125 lbs till 140 lbs :)



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0