Invägning vecka 36

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 88,5 kg
Viktnedgång sedan förra veckan: 0,8 kg
Viktnedgång totalt: 22,7 kg

BMInedgång totalt: 8,2

Kvar till mål 3: 8,6 kg
Kvar till målvikt: 20,5 kg

Det var verkligen en enorm överraskning att jag gått ner nästan ett helt kilo förra veckan :). Det har inte funkat så himla bra med maten och träningen blev frånvarande, speciellt nu sedan jag blev förkyld i fredags. Dessutom har jag blivit så fast med skolarbetet så att jag nästan har glömt av min viktresa (lite ironiskt eftersom min hemsideuppgift handlar om just min träning etc). Så det kanske var det som gjorde det, att jag lite glömde bort allt om träning och vikt. Jag säger inte att jag glömde bort det i den bemärkelsen att jag åt allt skit jag kom över och inte tränade någonting men jag var så upptagen av skolan att jag inte kände stressen.

Stressen är visserligen aldrig jobbig men att konstant tänka på vad man äter och hur mycket man tränar gör att man aldrig riktigt kan slappna av. Jag är så glad att jag äntligen kommit över den tröskeln så jag kan fixa frukost, lunch och middag utan att behöva tänka på exakt vad jag får äta för nu vet min hjärna det automatiskt. Den gör automatiskt i ordning en sallad eller en hög grönsaker till allt och den slutar äta när magen är mätt, även om det är mat kvar på tallriken. Okej, sedan kommer det klart bakslag ibland men nu när jag kommit längre så gräver jag inte ner mig och deppar efter dem utan jag börjar om på nytt dagen efter.

Idag har Mathias cyklat iväg till första dagen på sin praktik, stolt :)<3. För mig blir det plugg mellan 9-16.30 ungefär med lunch/promenad/vilamiddagsrast mellan typ 11 och 1. Har ca 90 sidor om textredigering i en av kursböckerna att ta mig igenom. Tur att det är så himla kul. Ibland glömmer jag till och med att det är skolan jag sitter med utan får lite dåligt samvete att jag sitter med fritid hela dagarna. Sen kommer jag tillbaka till verkligheten och minns att det är ju faktiskt skolan jag håller på med, gärna dagarna igenom:)

Aja, nu blir det att äta frukost så jag kan vara igång klockan 9 som planerat.

Today is the First day of the rest of Your life


Postat av: Anonym

Superduktigt

2011-09-06 @ 18:34:49

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0