HGD avstämning 3 (+ invägning)

Måhända hjälpte det lite att sätta Top Gun Anthem på repeat igår kväll för idag är jag oövervinnerlig :)!

Inmätningen i morse gick bra. Jag hade varken tappat på lår eller överarm men 1 cm både på midja, rumpa och mage och 2 cm på byst. Så totalt har jag tappat 110 (!) cm på kroppen sedan förra året.

Konditionstestet idag gick med väldigt bra. Eller tja jag är lite besviken. Jag kapade visserligen nästan en minut på rundan men det var kattsingen att jag inte kunde springa hela. Jag har en backe upp som är efter drygt halva rundan och tänkte hela tiden att om jag bara kan ta mig uppför den och få ner andningen sen så kan jag klara hela. Jodå det gick enligt planen tills det att jag bara hade den sista ganska lätta biten kvar. Jag är inte trött i benen och är inte alls andfådd längre. Nej men jag får HÅLL:(:(!! Sådan mördande håll som gör att man inte kan ta de djupa andetag man behöver utan att det känns som man brutit revbenen. Så grymt irriterande verkligen. Så fick ta en 20 meter på 2 ställen att gå lite lugnt och försöka få bort det. Till slut så kom jag i alla fall i mål och på en väldigt bra kapad tid också :). Tror nog jag kommer klara av att springa hela rundan om 10 dagar när jag har nästa test. Får bara hoppas att hållen håller sig borta då :(!

Lite invägning hade jag sen med och dagen fortsatte i samma goda form :)

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 80,4 kg
Viktnedgång sedan förra gången: 1,0 kg
Viktnedgång totalt: 30,8 kg

BMI-nedgång totalt: 11,1

Kvar till mål 3: 0,5 kg
Kvar till målvikt: 12,4 kg

Woho, snacka om att jag är nöjd :)! Har bara ett halvt kilo kvar till mitt mål 3, under 80 kg. Vad himla skönt det ska bli att kunna skriva en 7:a främst istället. Det har jag inte kunnat göra sen 2005 tror jag. Så nu är jag snart nere på min "högstadievikt". Jag ser nästan lite fram emot nästa invägning redan. Med tanke på hur mycket min träning kommer ökas och varieras från måndag så kan det bli riktigt spännande :)!

Postat av: Peppad

Jag har sagt det förr och vill bara upprepa mig, Du är en vinnare . Kram

2012-04-21 @ 20:33:37
Postat av: Spacewoman

Läste om dig på HGD bloggen, grym du är! du har gjort många saker den tyngsta vägen och jag tar av hatten och bugar samt niger och hejar som f-n på dig hela vägen!!

2012-04-22 @ 19:40:55
URL: http://fitnessguru.se/spacewoman

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0