HGD avstämning 4 (+invägning)

Alltså jag är bara så grym :) haha. Jo men ärligt. Okej  måttbandet var väl inte superbra idag (tappat 3 cm på kroppen de senaste 10 dagarna) men kondistestet och invägningen alltså, ojojoj.

I början av rundan kändes det bara så tråkigt så funderade på om jag skulle palla hela idag. Men inte pga trötthet utan pga tristess. Lyckades i alla fall ta mig springandes uppför alla backar och alla raksträckor etc etc. Kände dessutom att jag höll ett högre grundtempo än innan och den sista kilometern hade jag längre och mer flygande steg än mina små, korta och långsamma "jagvillinteblisåtröttattjagmåstegå-steg". Så idag, två månader innan Hundra grymma dagar är slut, har jag lyckats med ett av mina mål. Att springa 5 kilometer utan att stanna/gå :D! Fatta hur skitbra jag känner mig nu :). Min allra första tid på rundan var 40 min och 22 sek. Förra gången sprang jag på 36 min och 45 sek och idag lyckades jag ta den på 36 min och 14 sekunder :)! Nästa steg blir att komma under 36 men det gör jag nog nästa gång, känner verkligen att min kondition är på uppåtgående.  

Sen var det då den där invägningen... jag ville ju hemskt gärna börja maj som en under 80-tjej och..det gör jag med:) (haha, kan inte hålla på spänningen för fem öre alltså..:P)!

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 79,6 kg (!!!)
Viktnedgång sedan sist: 0,8 kg
Viktnedgång totalt: 31,6 kg

BMI-nedgång: 11,4

Kvar till mål 4 (för mål 3 klarade jag ju idag:)!: 9,7 kg (ojoj, det var en bit...enda negativa idag)
Kvar till målvikt: 11,6 kg

Men tja, jag måste säga att jag är ganska nöjd ;). Fatta att jag äntligen kan skriva en 7a först. Trodde aldrig jag skulle kunna komma under 80gräsen alltså :). Nu kan jag köpa min snurreklubba med gott samvete vid majelden ikväll :)

Postat av: Lasse

Du är grym kära lillasyster! Heja heja!

2012-04-30 @ 11:23:07

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0