Jag klarade faktiskt löppasset idag med :)

Det var såå skönt att äntligen få sova en hel natt. Vet inte hur länge sedan det var som jag kunde sova tungt utan att behöva gå upp på toa eller vaknade av att jag frös eller var för varm. Måste dessutom ha sovit väldigt tungt inatt för när jag vaknade vid 7tiden så var ögonen såå tunga och kroppen kändes som den sjunkit igenom madrassen.

Det var i alla fall hur fint väder som helst ute men det var ändå lite segt att komma ut på min intervallträning. Och ändå klarade jag det :)! Jag måste verkligen bli bättre på att berömma mig själv då jag genomfört mina hårda pass som är sådär extra sega att genomföra. Nu tänkte jag till exempel belöna mig själv med en ruta 85 % choklad. Något gott men inte för onyttigt. Mörk choklad är ju bra i små mängder :) (därför väldigt lättad att jag hittat så mörk choklad att jag kan begränsa mig till en bit!)).

Mitt intervallpass idag vart:
10 min jogging
2 min gång

8 min jogg
2 min gång

6 min jogg
2 min gång

4 min jogg
2 min gång

Och sen 10 min uppvärmning och avkylning runtom det också. De första 10 minuterna jogg gick fasktiskt lättare än jag trott men 8minutaren så blåste det motvind en stor del av sträckan... mindre kul. 6minutaren och 4minutaren kändes sedan hur lätta som helst. "Har jag klarat 10 och 8 min i sträck så är 6 och 4 rena barnleken...typ":P.

Är verkligen en enorm skillnad från början av min löpträning tidigt i våras då jag fick kämpa med 5minuterspass. Nu känns 5 minuter hur lätt som helst. Det är när det kommer upp mot 8 och 10 som det blir en utmaning, men snart klarar man väl de enkelt också :).

Minns ett par rundor som jag hade som träningsrundor förra året och kanske ska testa dem nu och se om jag kan klara av att springa hela dem. Den ena är på 1,8 km och den andra på 2,4 tror jag. Rent logiskt borde jag klara dem menmen, man får se :P. Då sprang jag i lite högre fart. Det kan i och för sig bero på att jag bara sprang korta sträckor och jobbade mig upp kilometer för kilometer. Nu har jag ju 5 km i taget jag vill klara och tränar således i ett lägre tempo.

Aja... nu blir det lite plugg och logotypeframtagning. Sedan lunch och ännu mer plugg...

Smygvägde mig dessutom idag efter löppasset och det stod på samma vikt som den 10e april. Vart först lite besviken eftersom jag tränat riktigt bra sedan den invägningen...sen kom jag på det. Var ju på påskfest i lördags och där var det både smörgåstårta och kakbuffé. Plus att jag lånade(...) en liten skål chops av <3 igår... Dessutom tog jag nog en tallrik yoghurt med kellogs natten till måndag då jag inte kunde sova... Gåtan löst. Men nästa invägning sker på fredag och till dess ska jag väl ha tappat några hekton i alla fall. När "målet" (nästa invägning) är så nära i sikte borde jag väl stå ut med att hålla kosten ända till dess tycker jag ;)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0