Livet består av himla massa val

...vill man dessutom leva ett sunt liv blir det så himla många fler. Hela tiden gäller det att tänka: Hm hur påverkar detta min viktresa, min hälsa? Är det positivt, kör på. Är det negativt...nja då ska du nog helst låta bli.

Igår gjorde jag ett val som jag valde medvetet för jag visste att det skulle påverka min hälsa positivt i längden. Dagen innan hade jag ju vrickat foten och igår morse hade jag fortfarande relativt ont i den. Nu var då frågan: skulle jag stanna hemma och oja mig över den och plugga hemifrån eller skulle jag följa mitt schema och sticka in på min styrketräning och sedan åka till skolbiblioteket och plugga därifrån. Det blev det senaste. Tack och lov att jag är inne i ett träningsstim nu, annars hade det säkert blivit det första...

På kvällen gjorde jag dock ett dåligt val till middagen. Istället för kanske ett äpple till min hemmagjorda kycklingpaj valde jag att äta några mackor. Inte bra :(. Menmen, det är bara att ta nya tag idag. Jag har ju redan gjort valet och ätit mackorna så ingen mening med att gräma mig för det och önska det ogjort, det går ju ändå inte att ta tillbaka. 

Valet jag gjorde i morse var också positivt för min hälsa i längden. Istället för att åka in till stallet redan nu klockan nio så valde jag att gå en morgonpowerwalk på ca 40 minuter i solen. Trotsade skallabanken och gav mig ut helt enkelt :). 

Nu ska jag dock snart till stallet men jag sitter och klurar på om jag ska åka buss hela vägen eller cykla halva eller kanske cykla hela... inte kollat upp hur långt det är än men vädret känns ändå rätt så pålitligt och med tanke på att jag har invägning imorgon vill jag ta alla chanser jag kan. 

Som jag skrev innan har jag verkligen kommit in i ett träningsstim nu och det är så coolt :). Tack vare alla diskussioner i Hundra GD på facebook så blir man tipsad om en hilma massa träningsformer och blir peppad att köra så hilma mycket och hårt and I love it :). Så från och med nästa vecka, då foten ska vara ok, ska jag verkligen testa en massa gruppass på gymmet. De flesta passen ligger mellan 17-19 på kvällarna men det passar ju faktiskt bra för då har jag tid att plugga hela dagen innan det drar igång. Dessutom hinner jag ju med både morgonpromenad och löppass (de dagar jag har löpning inplanerad) på morgon/förmiddag.

Så nästa vecka ska jag försöka ta  
Måndag: Zumba (följt av 60 min styrka) Träningen ligger då mellan 17-19, sen dusch och sen lite kompisar. Så plugget kan ligga fram till 15 typ.
Tisdag: Löppass på morgon och sedan Basic step på kvällen
Onsdag: Morgonpower. Sen pluggar jag fram till ca 15 och sen tar jag styrketräning på gymmet följt av 55 min Just Dance följt av 55 min Knockout (I'm gonna be dead...)
Torsdag: Detta är min riddag så här tar jag ingen annan träning förutom min morgonpromenad, eventuellt cyklar jag till stallet, vet ej än)
Fredag: Morgonpower, styrketräning i gymmet på förmiddagen (inga gruppass på fredagar) och sen hem och plugga.

Jag har funderat ett tag över hur många i HGD kan gå ner så hilma mycket men sen ser jag hur mycket de tränar... så vill jag komma ikapp får jag öka träningsdosen. And it's gonna be great :)



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0