Motivationen är återfunnen :)

Var ute på enn jogging/powerwalk i morse och hade ingen ork, lust eller nåt alls i kroppen som kunde hålla mig joggandes någon längre tid. Körde ju konditionstestet igår och tror inte min kropp är tillräckligt bra tränad för att klara av att springa två dagar i rad. Inte med något vidare resultat andra dagen iaf :P

Nu har jag börjat vårstäda lägenheten och snart blir det lunch. Ska testa mig på att göra linsgryta men tar lite mindre än vad som står i receptet då det är gaanska kaloririkt om man säger så. Så istället för 100 g linser tar jag 70 g.

Nu till vad som återvann min motivation för träning :). Var inte alls speciellt pepp på att träna idag men tänkte att jag ju kunde, precis som då februari var slut, kolla vem av jag och brorsan som fått mest träningsminuter under månaden. Hade väl inga stora förhoppningar men såg till min glädje att han landa på ca 2125 min och jag på  ca 2230 min. Nu kan jag i och för sig meddela att han jobbat en hel del nu i slutet av mars och min träningstopp var i början av mars... men lite egoboost blev det i alla fall :)


Då mars har 31 dagar och inte 30 och det dessutom är april nu så stämmer inte diagrammet på 30 dagar helt och fullt men i stort sett. Och det ger i alla fall en fingervisning :)

Varför april kommer bli en bättre månad än mars
- Det blir varmare och då roligare/skönare att vara ute
- Jag ska sikta på att springa längre, inte bara det som står på mitt program utan några minuter till varje gång
- Påsken :)!
- I och med träningsprogrammet så kommer jag orka springa längre varje vecka och därför vilja springa mer :)
- I plugget så är denna termins jobbiga kurs nu över och de två kurserna som är kvar verkar riktigt kul
- Jag ska försöka börja cykla till stallet istället och då träna mer ben- och rumpmuskler än vad jag bara kör på vanlig styrketräning
- Jag ska försöka klå Lasses träningsminuter denna månad också :)
- Majbål är trevligt :)
- Det börjar närma sig löparsäsongen :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0