Årsinvägningen (v.4)

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 84,4 kg
Nedgång sedan förra veckan: 1,0 kg
Nedgång totalt: 26,8 kg

BMI-nedgång: 9,7

Kvar till mål 3: 4,5 kg
Kvar till målvikt: 16,4 kg

Kan inte komma på något sätt som veckan (och år 2) kunde börjat bättre på:). Detta är ett litet bevis, vilket jag behövde, på att min nya mathållning och mitt träningsschema fungerar. Man kan till och med unna sig tio godisbitar en lördagkväll ;). Det var himla skönt att jag inte gått upp av det eftersom jag verkligen diggar den här dieten. Sallad och grönsaker har blivit godare och jag saknar varken ris, pasta eller potatis. Pommesen ibland kanske då;). Bröd saknar jag dock lite grann men har faktiskt kunnat unna mig ett par rostemackor två kvällar föregående vecka och det gick bra iaf. Okej, jag kanske hade gått ner mer av att strunta i dem men då hade jag nog fått nippran!

En sak till som är bra med den nya kosthållningen är att jag inte alls är lika trött av den. Jag känner mig inte lika slö och däst efter maten längre. Dessutom har jag känt ett minskat sug. När jag blir hungrig så blir jag hungrig och inte sugen.

Mina tankar är nu att jag med start nästa vecka, endast ska föra in min vikt varannan vecka och att jag vill ha ett kilos nedgång på två veckor. Det ger 0,5 kg ner i veckan och det tycker jag låter rimligt. Har skrivit in vilken vikt jag vill vara på (som högst) varannan vecka i min kalender och idag skulle jag börjat på 85 kg. Kul att man ligger en vecka i förväg :). Med den räkningen kommer jag exempelvis ligga under 80 om 10 veckor och jag kommer att ha nått min målvikt lagom till min 23-årsdag i slutet av augusti :).

Mina mått har också minskat på detta året :)

Över byst
Start: 117 cm
Nu: 100 cm
Minskat 17 cm

Under byst
Start: 115 cm
Nu: 80 cm
Minskat: 35 cm

Midja
Start: 113 cm
Nu: 81 cm
Minskat: 32 cm

Mage
Start: 130 cm
Nu: 93 cm
Minskat: 37 cm

Rumpa
Start: 127 cm
Nu: 107 cm
Minskat: 20 cm

Eh okej... Bara jag som är impad eller;)? Inte konstigt att jag kanske äntligen ser någon skillnad. Blir även glad när jag sträcker på mig när jag vaknat och kan känna revbenen :) Lite bilder kommer upp senare idag


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0