Dagens kalorikonsumtion (10 jan)

Frukost:
1 kokt ägg
1 skiva frukostknäcke
150 g blåbärssoppa
1 glas mjölk
307 kcal

Lunch:
100 gram spagetti
2 knäckebröd
100 gram mosad avocado
407 kcal

Mellanmål:
100 gram vetebröd fullkorn
248 kcal

Middag:
100 gram risotto
1 kycklingbröst utan skinn
Gurka och sallad
428 kcal

Mellanmål:
50 gram vetebröd fullkorn
1,5 dl pressad apelsin
178 kcal

Sammanlagt ätna kalorier: 1568 kcal

Träning:
35 minuters Powerwalk
20 minuters styrketräning (armar)

Förbrända kalorier: 281 kcal

Konsumerade kalorier: 1287

Proteiner: 64/62 g
Kolhydrater: 260/247 g
Fett: 31/46 g

Dagens mat har varit riktigt bra faktiskt :). Kom upp i rätt antal kalorier och gick bara över lite på proteiner. Kolhydraterna blev lite för mycket, skulle ha skippat pastan på lunchen.

Puh, det här med maten och träning är verkligen en balansgång. Tränar jag mycket så behöver jag äta mer för att inte konsumera för lite men då är risken jag går över protein-kolhydrat-fettintagen. Men idag känns det som jag hade velat träna mer men då hade jag ätit för mycket på de intagen (även om inte kalorierna varit i fara). Aja, jag får ge det ett nytt försök imorgon :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0