Dagens konsumtion (12 jan) och en himla massa pladder

Då vart man hemma igen och efter en hel dags med flängande och tränande (och inget plugg!) har jag nu inget kvar att göra idag. Ska bara skriva kvällens blogginlägg och sedan blir det att gå och lägga sig. Känns verkligen som det har varit en helt okej dag faktiskt. Dagens träning har jag fixat (och fick dessutom bränt 200 kalorier mer än jag tänkt), crosstrainerpasset var härligt(!), maten har gått skitbra och kunde unna mig fika ikväll då jag hade 600 kalorier till godo. Jag har inte heller känt mig stressad av skolarbetet jag ska skriva imorgon utan har lyckats skjuta det åt sidan. Fick 2 av 3 böcker till vårens kurser i digital design med, den 3e kommer imorgon, och har lyckats leta upp och frågat efter (begagnat) de böcker jag ska ha till kursen i Kropp, Näring och Hälsa som jag ska läsa i vår och höst (en av böckerna heter Stress och den nya ohälsan, ska jag ta det som en pik eller:P)

Aja, dagens konsumtion då.

Frukost:
½ skiva knäckebröd
10 g avocado (anledningen till halva knäckebrödet och avocadon var att avocadon var för gammal och smakade skit..)
1 glas mjölk
3 skivor vetebröd
335 kcal

Mellanmål:
50 g vetebröd, fullkorn
124 kcal

Lunch:
1 st Subway Chicken Teriaki (på fullkornsbröd!)
2 st chocolate chip cookies (en extra för träningsbelöning;))
597 kcal

Mellanmål 2:
2 st bananer
232 kcal

Middag:
120 g hemmagjorda köttbullar
100 g potatiskroketter
Sallad och gurka
1 glas mjölk
531 kcal

Sammanlagt ätna kalorier: 1819 kcal

Träning:
35 min Powerwalk (15+20)
30 min Promenad
40 min Crosstrainer
32 min styrketräning ben
10 min hopprep
Brända kalorier: 1131 kcal

Konsumerade kalorier: 688 kcal

Protein: 97/94 g
Kolhydrater: 268/375 g
Fett:44/69 g

Som ni ser hade jag 681 kcal kvar att äta till mina drygt 1300 men ikväll så var jag på ungdomsgruppen och till fika åt jag gino (frukt med riven vit choklad över som stått i ugnen) och liite glass och en näve karameller á la dumletyp. Jag vet inte exakt hur mycket kalorier det kan ha varit i det menjag tänker inte försöka räkna ut det. Jag gick inte över de 681 jag hade kvar hur som helst.

Även protein etc gick riktigt bra idag. Detta trots att jag tränade så mycket och behövde äta mer. Var ju orolig att det inte skulle gå ihop då men det gjorde det ju :). Sedan om jag skulle gått över där, jag har ju bränt kalorier så antagligen har lite av proteinet etc också försvunnit då.

Morgondagen då (puh, har ni orkat läsa ändå hit?). Jo planerna är att jag ska skriva klart rapporten till bildteorin (tja jag måste ju det eftersom det ska in vid midnatt sen). Men det blir inga problem. Träningsmässigt är det morgonpower på 30 min, 60 min powerwalk vid lunch typ, styrketräning mage på kvällen och så 10 min hopprep också. Blir nog riktigt härligt att gå ut och gå imorgon (och hela helgen) då det ska vara fint och kallt ända till söndag :)!


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0