En ledig kväll, hur gör man?

Idag var jag nära att försova mig till gymmet och var ytterst nära att faktiskt bli kvar i sängen. Det var ju så varmt och skönt och jag hade sovit ganska dåligt. Med en beslutsamhet som jag aldrig känt för ett år sedan drog jag mig dock till slut upp och gjorde mig klar (himla tur att jag hade packat väskan igår kväll).

Passet på gymmet blev annorlunda, det blir de nog varje gång för det är lite tradit med samma rutin gång på gång. Började med 2 kilometers rodd sen 50 minuters styrka och sen 35 minuter på crosstrainern, med en nivå högre än förra veckan :). Blev riktigt härligt trött av det!

Plugget idag blev inte riktigt som jag tänkt mig. Internet hängde sig gång på gång då jag gick igenom filmföreläsningarna så fick skjuta upp dem lite och ta dem imorgon istället (då i så fall på föräldrarnas dator). Istället tog jag och läste dagens och morgondagens kapitel i kurslitteraturen som jag ska sammanfatta imorgon. Trodde jag hade bra koll på plugget nu men det känns som det kommer ut nya uppgifter varje dag som jag sedan lägger på de uppgifter jag redan har eller lägger i helgen. Det är det att man inte vet hur mycket som kommer nästa vecka så lika bra att få det gjort så snabbt det kommer ut på lärplattformen.

Ikväll tog jag mig en ledig kväll från 18.00 ca då jag hade läst mina kapitel och inte alls hade något fokus eller någon koncentrationsförmåga alls så tänkte det var lika bra att ta det lugnt. Problemet var att...tja jag visste inte alls vad jag skulle göra om jag inte skulle plugga. Att bara sitta och se på tv i typ 4 timmar (något som inte hade varit något problem för mig för ett par år sen) kändes helt orimlig. Jag skulle bara få dåligt samvete, bli rastlös och slösa bort 4 timmar jag kunde lagt på annat... Hm, när man ser det så var det garanterat att jag behövde en paus. Så tog och fixade ögonbrynen, naglarna och lade en ansiktsmask och såg på lite tv. Tvn kom in i bilden iaf men jag satt inte bara stilla!

Imorgon blir det att tvätta, gå ut och gå en långrunda och så göra mina 4 föreläsningar också.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0