Fun with cooking (and counting..)

Idag var det faktiskt ganska kul att fixa lunch :). I vanliga fall brukar jag bara slänga ihop något. Inte ägna så mycket tid åt det eftersom jag antingen har middag sedan gårdagen att värma eller så är jag så hungrig så jag inte orkar bry mig. Idag hade jag ingen middag sen igår och jag hade en halvtimme tidigare ätit ett sent mellanmål (ett äpple) så jag var inte så hungrig heller. Det resulterade i att jag faktiskt hade tid och ork att ägna mig åt att väga och laga ordentligt.



75 gram (okokt) spagetti, som kokas naturligtvis - 118 kcal
3 skivor kokt påläggsskinka, strimlas - 29 kcal
50 gram gurka - 8 kcal
1 rått ägg, blandas och värms med pastan, skinkan och gurkan - 80 kcal
10 gram hushållsost, rivs - 37 kcal
10 gram solroskärnor - 58 kcal
1 skiva knäckebröd med 2 gram smör - 45 + 14 kcal

Protein: 22 g
Kolhydrater: 36 g
Fett: 17 g
Kcal: 389

Jag har alltid trott att jag äter för mycket kolhydrater och i vanliga fall kanske men idag är det proteinerna som (enligt min shape up app) är i "farozonen". Proteiner är i och för sig bra men kanske ändå rekommenderas att hålla sig inom zonen.

Nu blir det en sväng ner till affären och se om de har fått in någon kyckling, vila en liten sväng och sen fortsätta plugga.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0