Hopprep ska inhandlas (och användas!)

Idag var det inte så himla svårt att komma upp men det var tradit när jag väl var ute. Benen var hur sega som helst och regnet kom sådär kallt och hårt. Jobbigt verkligen men därför också extra glad och stolt över att jag faktiskt klarade av min morgonpromenad på 30 minuter :) Har förresten fått tipsat att man kan hoppa hopprep också och att det bränner massa kalorier. Det har jag faktiskt inte tänkt på innan. Nu när vihar fått ut granen och så, så är här ju plats till det också. Nästa gång jag ska in till stan, dvs imorgon då jag ska inom gymmet en sväng, så ska jag nog tametusan köpa ett hopprep. Så kan jag få in lite bra rutiner.

Morgon: Morgonpromenad på minst 30 minuter
Lunch: Dagens träningspass (långpower, styrketräning, simning, cykling etc)
Kväll: 15 minuters styrketräning (armar eller ben+mage) + 15 minuters hopprep.

Morgonpromenaden tar jag ju innan frukost (bättre förbränning men oj vad hungrig man är under tiden) och dagens pass kan jag ta i en lite längre lunchpaus. Sen på kvällen så brukar det alltid gå massa tv-program så man kan hoppa framför dem.

Nej då var det dags att ta itu med rapportskrivandet då. Skriver jag riktigt energiskt kanske jag kan bli klar idag :)!

Postat av: Tesse

Hoppa hopprep verkar bli lite trångt även om granen är borta. Skrämmer kanske djuren eller grannarna =) Är det inte enklare att ta med det i fickan på promenaderna och ta en hopp-paus någonstans? Kram

2012-01-11 @ 20:01:13

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0