Idag är jag glad för (23 jan-12)

Fick en idé av Annika att göra en lista (målet är sedan varje dag men får se hur det går) varje kväll vad jag är glad och nöjd över idag. Det hjälper nog en att se de små glädjeämnena i vardagen. Att istället för att stressa ihjäl sig för det som inte går bra glädja sig över det som faktiskt Går bra.

Idag är jag således glad för:

  • Att jag hade gått ner ett helt kilo den senaste veckan
  • Att jag har lyckats hålla på med bra mat och träning ett helt år
  • Att till och med jag nu även ser förändringarna jag gjort på min kropp med hjälp av de nya bilderna
  • Att jag äntligen lyckats bemästra Outlook, behjälpligt då min kalender är helt fullklottrad
  • Att jag ser fram emot denna pluggveckan, jag har koll på vad jag ska göra
  • Att jag ser fram emot ett jobbigt, svettigt och härligt gympass imorgon
  • Att jag haft så många besökare på bloggen idag :)
  • Att det var himla mys att ligga och kramas med Mathias innan :)

Okej, kanske inte de originellaste punkterna jag tagit upp men de gjorde mig glad i alla fall :). Så nu tänker jag inte längre på hur seg jag var som bara gick 40 minuter idag utan istället hur glad jag är över min pluggstruktur och hur mycket jag längtar till träningen imorgon :)


Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Kul att du anammade idén ;) Jag har själv fått den av jennyn.se, där vi samlas flera stycken som gör dessa listor på måndagarna :)



Jo att vara på gymmet själv är inte lika motiverande kanske, men samtidigt så stärker man ju sig själv genom att gå därifrån och faktiskt ha klarat träningen :)

2012-01-27 @ 02:29:46
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0