Kalorikonsumtion (11 jan)

Frukost:
75 g Fazer Aktiv Rågbulle
1 kokt ägg
150 g blåbärssoppa
348 kcal

Mellanmål:
1 äpple
72 kcal

Lunch:
2 knäckebröd
100 g mosad avocado
1 glas mjölk
347 kcal

Mellanmål:
200 g lätt vaniljyoghurt
30 gram Kellogs Red Berries
232 kcal

Middag:
100 g fisk
2 potatisar, kokta
100 g vetebröd fullkorn
sallad och gurka
507 kcal

Kvällsmat:
1,5 del pressad apelsin
2 knäckebröd
4 g smör
172 kcal

Ätna kalorier: 1678

Brända kalorier:
Powerwalk 1 h 18 min (426 kcal)
Styrketräning armar 40 min (168 kcal)
594 kcal

Konsumerade kalorier: 1084 kcal

Protein: 72/74 g
Kolhydrater: 270/294 g
Fett: 35/55 g

En väldigt bra dag både ur mat- och träningssynpunkt:)! Det är en ganska kul utmaning att hålla koll så man äter rätt och rätt mängd.

Satt idag och gjorde upp ett nytt träningsschema för mig och tusan vad massa träning jag ska få in. När jag skrev upp det kändes det inte som så mycket men när jag räknade ut hur mycket det blev per dag... Nåja, låt oss säga det är uppdelat på 3 pass de flesta dagarna. En morgonpromenad på ca 30 minuter, ett konditionspass mitt på dagen och ett styrketräningspass (antingen för mage, armar eller ben) och lite hopprep varje kväll. Jag har tagit till så kraftigt på träningen att om jag inte följer schemat någon dag så är det absolut ingen fara.

Imorgon blir det in till gymmet med Mia vid elva och köra 40 minuters crosstrainer. Sen ska jag inhandla ett hopprep och kanske kolla ett par nya byxor (KappAhl har medlemsrea, 20 %). Sen hem och ta det lugnt, styrketräna magen och kanske städa lite. Sen ungdomsgruppen på kvällen. Härligt att inte ha något plugg att göra imorgon :)



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0