Total confusion...

Alltså jisses, ibland känns det som jag har noll koll.... Har varit lite ifrågasättande till hur jag äter, det har funkat bra men känts lite osäkert ändå. I alla fall så frågade jag om tips från Benita om hur jag skulle få in mer protein och så i maten då jag tränade så mycket nu. Fick ett bra svar med väldigt bra tips men jag känner mig nästan ännu mer förvirrad. Ojoj vart var mitt huvud under hemkunskapstimmarna liksom...

Nästa vecka ska jag försöka lägga om min kost och äta mer protein och mycket mindre kolhydrater. Vilket innebär att jag ska försöka slopa allt bröd, all pasta och all potatis och ris. Istället äta mer sallad och lite mer huvudmål (dvs kycklingen, köttet etc) till middag. Ska dessutom bli en stor konsumerare av yoggi och frysta bär igen :). Får se hur det går men ska försöka lägga in maten varje kväll från nästa vecka så jag får koll på det. 

Ska även dra ner på kalorierna och inte bry mig om vad jag konsumerar (ätna minus brända) utan bara hur många kalorier jag äter. Nu ska jag inte föra in min träning på shape up utan bara på funbeat. Där får jag visserligen inte reda på hur mycket kalorier jag bränner men eftersom det inte ska spela någon roll för hur mycket jag äter (då de ätna kalorierna ska ligga på ca 1500 om dagen) så gör det inget. 

Puh, blir en utmaning att skriva handellistan imorgon känner jag men en nyttig sådan förhoppningsvis. 

Träningen idag bestod av ca 1,5 timmes powerwalk och 10 minuters cykling. Ska försöka ta mig ett yogapass ikväll också om jag orkar. Aja, klockan bara 8 ännu så det ska nog bli av. Sen imorgon är "träningsvilan" slut och jag ska på morgonpromenad, 60 min powerwalk, styrka mage och hopprep igen.  

Postat av: Peppad

föstår förvirringen, men du kommer säkert att lyckas.

2012-01-15 @ 13:33:59

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0