HGDs fantastiska slutträff vid Ugglevikskällan

Man kan nog sammanfatta mina känslor just nu med orden Eufori. Saknad. Träningslusta. Tomhet. Lite varje liksom.
 
Kom upp till Stockholm igår för slutträffen av Hundra Grymma Dagar igår och träffade fina faster Gunilla och hennes lilla söta Lilleman (chihuahua, om det är så det stavas...) och snackade lite. Fina faster hade lyckats boka in mig på ett mysigt rum <3 på Scandic precis vid centralen så gick och checkade in efter det.
 
Sedan väntade då den här turen ut till Ugglevikskällan där slutträffen skulle hållas. Till rätt tunnelbanestation tog jag mig utan större problem men sedan visste jag knappt vad som var norr eller söder eller ens om jag skulle gå mot norr eller söder:P Efter mycket frustration på min mobil (som inte hittade Uggleviksparken, som jag var övertygad om det hette...) lyckades jag dock iaf gå mot rätt håll. Sedan blev jag förvirrad av alla jubileumsmaratoner...ister.. galningar helt enkelt :P. Aja, typ en timme efter det att jag lämnat hotellet lyckades jag lokalisera my fellow crazy people :). Såå himla ku l det var att träffa så många av dem till slut :). Det vart ju lite nervöst i början och man kände inte igen alla varken till utseende (eller namn heller ibland) men vi fick riktigt trevligt ändå :).
 
De olika klasserna vanns av Josefin (i viktminskning, no competition alls där, alla fullständigt eniga:)), Maria (i kondition, som lämpligt nog var och sprang jubileumsmaratonet just då) och Robin (byggarklassen, muskelberget himself). Sedan vann Marika (en av de mest motiverande och inspirerande i hela gruppen) priset som tävlingens grymmaste deltagare all in all. Vi hade armhävnings- och planktävling också för de som ville och jag gav mig den på att jag minsann skulle vara med i armhävningarna och satte nytt Personligt Rekord med 30 st! Otrooligt vilken adrenalin man fick när alla stod och ropade och hejade på just mig (!) (vi gjorde dem nämligen en person åt gången). Har jag aldrig varit med om förr det stödet :).
 
Vi tog några gruppbilder på alla också. Så härligt att se dem nu såhär i efterhand och se hur himla lyckliga vi ser ut för vi vet hur in i helskottas bra vi är :)!
 
Idag blev det en runda på stan, en sväng till livrustkammaren (som inte var så himla spännande som jag förväntat mig...) och sedan lunch med Gabriella (en av deltagarna i HGD). HIttade dessutom ett par nya shorts på Lindex i storlek.... 42!!! Inte haft 42 sedan högstadiet tror jag.
 
 
Tja... hm de sitter väl inte supersnyggt men de gick att knäppa utan problem :). Sedan är där ju lite flubberwurm mjucus (för er som inte är bevandrade i Harry Potter så är det egentligen namnet på någon svamp där men tja jag tyckte ordet passade här för det är ju lite flubberaktigt och mjukt...:P) ovanför linningen men det är ju sådant som är på väg bort. Är mest hud nu och inte så mycket fyllning liksom :P Sedan går jag ju med tröja över så det värsta syns ändå inte. Hur som helst, när jag hittade ett par shorts i 42 som satt skönt var jag helt enkelt tvungen att köpa dem :)
 
 
Imorgon blir det in en sväng till gymmet innan jobbet. Vad jag är sugen på att krossa mina ben ordentligt nu i benpressen och med knäböj med skivstång (efter att ha mött bendrottningen Lina på träffen igår kan man inte bli annat). Så blir det nog intervaller på löpbandet också. En helt fantastisk träningsdag helt enkelt :)!
 
En helt fantastisk helg kort sagt. Nu när man väl är hemma känner man, samtidigt som glädje och eufori, lite tomhet. Att man ska bo så långt ifrån alla fantastiska träningsglada människor. Lite synd att man inte kan träna tillsammans och peppa (vråla på ;)) varandra. Menmen...
 
 

Postat av: Ida

Jisses vilka ben du har! :D
Snyggt!

2012-07-15 @ 22:30:32
URL: http://idacaroline.spotlife.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0