Min identitet (?)

Jag minns de stunder då människor kände till mig som "den som målade" eller "den som skrev". Nu har det säkert gått minst ett år sedan jag gjorde något utav det(till och med teckna som jag annars gjorde konstant). Mathias frågade mig (för typ femte gången) för någon dag sedan varför jag inte målade eller skrev längre (tydligen har jag, enligt honom, en riktigt bra historia på g som jag började på för ca 1,5 år sedan).
 
Jag har egentligen inget bra svar. Kanske är jag för orolig att det inte ska bli bra. Att jag inte är bra. Okej, det var inte helt sant. Jag vet att jag är bra på det. Eller jag var, rättare sagt. Hur mina kvaliteter står till på den estetiska fronten nuförtiden är osagt och oprövat. Nog därför jag inte vill testa. För tänk om jag glömt hur man gör... eller om det i alla fall inte blir lika bra som jag minns. Är det då once and for all bestämt att jag inte är bra längre.
Och så en annan grej också. Som jag skrev innan var jag förknippad med tecknande, målande och skrivande. Det var lätt för folk att veta vilken typ av person jag var (en tyst, deppig konstnärssjäl typ...:P). Nu är det ju träning och sådant som tar (all...) min tid. Men betyder det då att "konstnären" och "författaren" Marie inte existerar längre? Om folk tänker på eller talar med mig nu så blir det ju ofta om träning och kost. Så nu är jag istället tränings(narkomanen?)typen Marie.
 
Jag vill så hiimla gärna kunna skriva och teckna igen men när i hela friden ska jag göra det? Innan blev det på min fritid. Om jag hinner skaffa mig någon fritid nu så försöker jag istället klämma in så mycket träning som möjligt där för att verkligen nyttja kroppen till max.
 
När jag tränar så tar jag mest fysiskt hand om mig men när jag målade och skrev så blev det mer en positiv mental upplevelse. Visst mår jag tusen ggr bättre nu (Både fysiskt och psykiskt) än när jag inte tränade alls men borde man inte kunna hitta någon bra mix?
 
Visst trivs jag som person nu men det känns hela tiden som det är något som saknas. Vad hände med författardrömmarna? Jag hinner aldrig sätta mig ner och verkligen fokusera på att skriva för det är en miljon andra grejer som man också ska hinna med... Kanske får det bli när jag inte behöver träna lika extremt. När jag "bara" ska fokusera på att hålla vikten. När målvikten är nådd. Sisådär 2015. Då kanske jag Helt kan hitta Mig Själv. Igen.

Postat av: Peppad

Det där med identitet:
Du är ju du med allt du gjort, gör och kommer att göra. Bara för att du inte gör det just nu innebär det inte att du inte kan längre utan att du just nu prioriterar något annat. Den kunskap som du förvärvat har du alltid med dig även om den just nu vilar. Good Luck with everything

2012-07-06 @ 11:07:03

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0