Tillbaka på gymmet

Idag blir det in till jobbet igen. Redan 3 veckan (av 4) där inne, gått mycket snabbare än förra sommaren. Men kanske för att jag verkligen kan unna mig att vara ledig när jag är ledig i år.
 
Igår började jag dagen med att åka in till gymmet och testa mitt nya styrkeprogram. Har ett upplägg som består av 75 min styrka (inklusive 15 min rodd) och avslutar nmed 30 min cardio, troligen i crosstrainern. Igår gick styrkan på 60 min (inräknat 15 min rodd också) men då fick jag ändå inte gjort alla övningarna... (chins och bänkpress var de jag drog mig för liksom...). Sedan avslutade jag med 30 min på crosstrainern. Inte kört det ordentligt på väldigt länge så de första 10-15 minuterna var sjukt jobbiga och undrade hur i hela friden jag skulle palla hela halvtimmen... just därför är jag så himla nöjd med att jag gjorde det :)! Att den där sista tunga minuten, innan vilominuterna kommer, stå och trampa på som en galning med förnyade krafter och svetten droppande av en bara för att få så hög maxpuls som möjligt (hade varit på 180 några minuter innan men nu kom jag "bara" upp i 178) känns ganska duktigt ;)
 
Sedan blev det lunch med min kesella/onewhey. Jobbade så 4 timmar och sedan hem till middagen. Stekte 100 g falukorv i stavar och blandade i dem i en sallad (bestående av ruccola, riven morot, fetaost, vindruvor och lite misad avocado). Vart himla gott, mättande och kändes riktigt nyttigt med :).
 
På kvällen när jag kände extra sug så tog jag ett par matskedar kesella. Kändes mycket bättre än att bre trettielva mackor typ :)
 
Idag är det jobb igen. Mellan 10-14 denna gången och så ska jag till stallet och rida efteråt. Ikväll blir det hemmastyrka och kanske en kortare löprunda också :).
 
Aja nu blir det att iordningsställa min lunchkvarg :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0