Åja lite ner har det gått och lite mindre har jag blitt :)

Nu börjar Hundra grymma dagar lida mot sitt slut. Idag är det dag 100 (men vi har inte sista dag förrän lördag, av någon anledning ingen lyckats klura ut än ;)).
 
Hur som helst. Mina mål för HGD var ju att tappa 10 kg, tappa 30 cm och kunna springa 5 km. Viktmålet förstod jag tidigt att jag skulle ha svårt med och då jag för en tid sedan gick upp i vikt en del förstod jag att det skulle bli omöjligt. De andra målen är dock lite positivare :). Jag klarade ganska tidigt av att springa 5 km utan stopp vilket jag är helnöjd med. De där 30 cm som jag skulle tappa kanske jag inte klarar till fullo men har fått intygat att om man sätter ett mål och tar sig 80 % så har man iaf fått godkänt (då man ibland tenderar att sätta mål som är baserade på önskan än realitet). Och nu har jag äntligen tappat lite till på bysten och 1 cm till på midjan. Så hittills har jag tappat 21 cm. Och 80 % av mitt mål på 30 är 24 cm så kanske kanske ;). Haha nej kanske inte 3 cm till på 2 dagar men jag är väldigt nöjd att jag kom över 20 cm iaf :)
 
Idag ska jag först smälta frukosten och sedan ut på min morgonpromenad. Sedan ska vi cykla iväg en runda och sen blir det stallet efter lunch någon gång. Resten av dagen blir det städning :P. Tradit ibland men idag tycker jag faktiskt det ska bli skön och renande (haha:P).
 
Skulle egentligen ha varit ute på min morgonpromenad (men det skulle ha varit en 5km joggingrunda) redan vid halv 6 i morse, då det var lite svalare, men precis som igår så vaknade jag och undrade vad jag skulle ut och göra när det var så mycket skönare kvar i sängen... Så det får bli ikväll när det blivit lite svalare igen. Sedan ska jag hinna springa en 6km också men det får bli på söndag.
 
Vägde mig i morse och såg btw att jag tappat 1 kg sedan den 14 juni :) Hur kul som helst att sättet jag äter och tränar på nu funkar. Att midsommar inte förstörde något (som högtider har för vanan att göra...) och att jag kan åka ner till helgens kalas med självförtroendet att jag kan äta med måtta och inte behöva oroa mig över att det ska sabba något. Visst man kanske går upp några hekton men det jämnar ut sig i slutet av nästa vecka igen :).
 
Har btw köpt in en ny kalender nu också :). Den vanliga jag har sträcker sig visserligen hela året men den jag har köpt nu går från början av juni i år till nästa sommar. Är av lite mindre variant och är tänkt att ha som min träningsinförning. Ska alltså föra in all dagens träning i den och försöka fylla i antal kalorier jag äter också. Så man kan väl antingen kalla den min konsumtionskalender eller min tränings- och matbokföring... eller nåt annat.

Postat av: Peppad

Alltid skönt när man ser resultat av sitt arbete. du har rärr i det där med 80% nog är rimligare än det där önsketänkandet. Lycka till med ditt "renande " arbete.

2012-06-29 @ 07:27:54

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0