Den omöjliga önsketiden på 3 km missades bara med 1,46 min :)

Nepp, det blir då ingen varm middag ikväll. Är man såhär stekhet så vill man hellre ha 3 liter isvatten eller nåt sånt.

Idag stod det 3 kilometers löpning på mitt milprogram. En baggis tänkte jag väl mer eller mindre och satte upp en drömtid på 20 minuter. Redan innan jag ens gav mig ut insåg jag att jag då skulle behöva komma ner i personbästa på kilometertid och skrotade då tiden. Tänkte att jag väl fick vara nöjd med 25 minuter. I denna hettan dessutom. Vad tusan tänkte jag på när jag gav mig ut för att springa mitt på dagen i svarta tights, svart linne och min träningssweatshirt?!?!? Tja ju mer man svettas ju mer kanske man går ner:P

Då jag nästan var framme kollade jag vad runkeepern sa och där stod det 2,5 km på 18 minuter. Väldigt förvånad insåg jag då att om jag rände på som bara den kanske jag skulle klara det på 20 min iaf. Haha jo visst. Det var bara uppförsbacke kvar, benen var helt slut och minsta lilla fartökning som kastade mig över maxantsträngningsnivån gjorde att andning blev i princip omöjlig. Jag nöjde mig därmed bara med att komma i mål utan att ha gått en enda meter (något jag redan efter typ 100 meter inte trodde skulle vara möjligt). Tiden blev 21,46 och jag är huur nöjd som helst. Med tanke på att min "dröm-önske-omöjligatid" var på 20 min och jag bara var knappt 2 minuter över den känner jag mig helgrym :)!!!

Nu blir det en välförtjänt dusch, lite städning och så en middag i form av äggröra eller något sånt. Det gäller att hålla i hälsohypen när man väl är på det humöret :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0