I sommar tar jag paus från vetgirigheten

Senast i lördags kväll sa jag till Mathias <3 att det var skitjobbigt att aldrig vara ledig. Att nu snart både ha jobb och plugg och tänka på (i juli) och inte få sommarlov förrän sommarkurserna är slut i augusti. Idag, passande nog Efter jag lånat alla böcker jag behövde på bibblan, kom jag att tänka på detta igen.

Sommarkurserna sökte jag mest för att ha något att göra ifall jag inte fick något jobb. Då jag till slut fick lite sommarjobb så sökte jag inte några csnpengar till kurserna i sommar. Jag kan inte kombinera in dessa två kurser i någon examen eller ihop med andra kurser jag läst tidigare. Då jag endast valde dessa kurser för att de "verkade lite kul" så har jag ingen egentlig nytta av dem.

Bara för att jag inte har någon nytta av dem betyder det inte att jag inte måste anstränga mig för att få ett bra resultat.

Så varför i hela friden ska jag läsa dem?!

Nej, när jag går och tycker det är jobbigt att jag aldrig är ledig, varför ska jag läsa kurser när jag kan vara ledig. Varför ska jag tvinga mig igenom halvkuliga kurser som jag egentligen inte har någon nytta av?

Nej. För i sommar så tar jag en ordentlig pluggpaus (det enda som ska fixas är praktik till i höst).

Puh.

Postat av: Anonym

Är slutsatsen då att du inte ska läsa kurserna trots allt eller? =)

2012-06-12 @ 19:58:04
Postat av: Erica

Men eller hur!

2012-06-12 @ 22:11:15
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0