Ja just det ja!

Glömde ju bort att berätta om mitt nyvunna sug efter hemmastyrketräning :).
 
Brorsan har sedan några veckor tillbaka ägnat sig åt program att ta 100 armhävningar, 200 situps, 150 rygglyft och 150 dips och nu blev jag med tillräckligt sugen på det för att börja :) Så igår googlade jag fram programmen för armhävningar, situps och 200 squats och körde första passet :).
 
Grundupplägget är 3 pass i veckan (med minst en dags vila emellan dem), varje pass består av 5 stycken set (varav det sista är på maxantalet man orkar köra) med olika antal repititioner. Först skulle man dock testa vilken kolumn man skulle följa och jag passade in mig (till min stora förvåning) i kolumn nummer 2 (fanns 3 kolumner) i alla 3 programmen. Lyckades nämligen (till min ännu större förvåning) göra 7 stycken riktiga armhävningar (på tårna då alltså:)) i följd och på max sedan kom jag upp i 8 stycken :)!!! Jag trodde inte ens jag skulle orka ner och upp en enda gång...
 
Första veckans upplägg för mig ser ut såhär
 
Armhävningar:
Pass 1 (onsdag) 6 + 6 + 4 + 4 + max (blev 8 st)
Pass 2 (fredag) 6 + 8 + 6 + 6 + max
Pass 3 (söndag) 8 + 10 + 7 + 7 + max
Länk till programmet: http://hundredpushups.com/index.html
 
Situps:
Pass 1 (onsdag) 9 + 9 + 6 + 6 + max (blev 8)
Pass 2 (fredag) 9 + 12 + 9 + 9 + max
Pass 3 (söndag) 12 + 15 + 11 + 11 + max
Länk till programmet: http://twohundredsitups.com/index.html
 
Squats:
Pass 1 (onsdag) 8 + 8 + 5 + 5 + max (blev 10)
Pass 2 (fredag) 8 + 11 + 8 + 8 + max
Pass 3 (söndag) 11 + 13 + 10 + 10 + max
Länk till programmet: http://www.twohundredsquats.com/index.html
 
 
Längtar faktiskt riktigt mycket tills jag ska ge mig på andra passet imorgon :)! Ska nog börja på programmet för 150 dips (och kanske, som brorsan, köra det till 150 rygglyft också)
http://onefiftydips.com/
 
Tillagt i efterhand*
Jag lyckades faktiskt göra 30 rygglyft i rad på första testet och tog mig in i kolumn 3 :)! Och i dips blev det 10 st och lade mig i kolumn 2 :) Bättre tränad än jag trott :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0