Kontinuitet på lunchena ska minska onödigt socker

Nu har jag lagt upp lite planer på hur kommande veckans mat och träning ska skötas. Har för mån, tis, ons, tors och fre lagt in en morgonpromenad på 30 min. Det är inte så långt så att man tröttnar men tillräckligt långt för att det ska göra nytta (om man bara drar upp tempot ordentligt!).

Sedan har jag gjort storkok på ägg (de 7 som fick plats i äggkokaren) och stekt ca 400 g kyckling i småbitar för veckans luncher. Har tänkt att skaffa lite kontinuitet i luncherna så ska göra kycklingsallad med couscous, kyckling, paprika och pinjenötter. Då är inte risken för för mycket yoggi och flingor.

Har dessutom en plan för hur jag ska minska ner på snasket som det blivit för mycket av de senare veckorna. Att om jag lyckas hålla mig från allt snask i veckan kan jag unna mig en sådan där killevippbakelse när vi veckohandlar på söndag. Ska verkligen försöka klara det för jag känner jag har en lagom träningsmängd nu men har för mycket snask så ska bara minska ner det och så får jag nog kontroll på det snart igen.

Imorgon har jag då först en morgonpower inplanerad och sedan ska jag in en sväng till stan och låna böcker till sommarkurserna. Blir att ta med stora väskan då för har skrivit en ganska lång lista... förhoppningsvis är det inte så stor dragning på dem heller så jag kan ha dem hela sommaren och låna om dem konstant (moahahaha:P).

Aej, blev ingen bil eller husvagn på Bingolotto ikväll så nu får jag dra ut på en kvällspromenad med mamma. Har klarnat upp nu så blir nog en helskön kväll.

Postat av: Peppad

Det var en skön promenad, tack:)

2012-06-10 @ 21:59:02

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0