Längtar efter jobb. Så man kan ta semester

Det är himla gött när man lägger alla söndagens aktiviteter (som brukar vara städ, tvätt och veckohandling) tidigt på dagen. Tidigt i morse så tog jag och städade burarna i köket och dammsög där också och nu kom vi nyss hem från veckohandlingen och väntar på att klockan ska bli halv fyra då vi ska gå och plocka upp tvätten igen. Kommer alltså vara färdiga med dagens sysslor redan klockan 4, huur nice som helst! Att sen ha en stor del av eftermiddagen och så hela kvällen ledig att göra vad man vill.

På träningsprogrammet idag stod det egentligen vila (men inte behöver man vara helt still för det) men när jag skulle iväg till kyrkan (ca 5 km iväg) så tog jag cykeln. Dels för att det nästan går snabbare att ta cykeln än att ta bussen och sen gå från hållplatsen men även för att jag visste jag och <3 brukar fixa något godare/latare till middag på söndagarna så då hade jag redan reservtränat lite grann innan dess.

Imorgon drar sommarkurserna igång men har redan varit inne på kurshemsidorna och lokaliserat mig lite granna (fast det fanns ju inte så mycket info där ännu). Tror att den obligatoriska boken i engelskakursen ska komma inom kort (håller tummarna på imorgon) och imorgon ska jag dessutom in till bibblan i stan och låna den bok om fransk politisk historia som de i den kursen tipsade oss kunde vara bra att läsa. Annars har vi egentligen ingen obligatorisk litteratur i de kurserna utan en del av kursmomentet är just att hitta relevanta källor själva. Säkerligen nyttigt.

Träningsmässigt imorgon så är det planerat för 3 km löpning. Tar samma runda som igår men lägger den under en svalare tid på dagen så kanske jag kan komma ner 1 minut och således få en kilometertid på under 7 min.

Både på tisdag och torsdag så blir det in att jobba 4 timmar vardera. Komma in i rutinerna igen och fräscha upp minnet inför sommarjobbet (ska jobba i juli). Sen blir det 3 stycken studenter på fredag. Puh. Fram och tillbaka denna vecka med alltså.

Längtar tills jag blir vuxen och får jobb. Så man kan ta semester. Och vara. Helt. Ledig!


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0