Med risk att avslöjas som en bluff :(

I går kväll gick det ju dåligt på löppasset och dessutom hade jag unnat mig en gyrostallrik med pommes i stan tidigare. Så i morse beslöt jag mig för att ta tjuren i hornen och helt enkelt väga mig. Jag har inte vägt mig på flera veckor och ville helt enkelt ha reda på hur illa det var ställt innan det riskerade att bli värre.

Ja jag hade gått upp. Ganska mycket till och med.

Siffran som vågen nu stod på är till och med så dålig att jag inte ens vill redovisa den här. Jag vill inte riskeras avslöjas som en bluff då jag äntligen hittat en plats där jag hör hemma, för det är exakt så jag känner nu. Att om jag redovisar hur mycket jag gått upp kommer äh... ni fattar. Jag kommer dock att väga mig mycket oftare from now on och hålla mer koll. Inte lät jag den dåliga siffran slå ner mig heller (ok kanske i 10 sek innan jag fick kontrollen igen) utan jag gav mig ut på min planerade morgonträning (12 min intervallpass). Under mina gå-pauser började jag planera istället. Vilka dagar jag skulle vara på gymmet och köra styrka och crosstrainer (som jag förstått är riiiktigt bra), vilka dagar jag skulle ha löpträning och vilken dag jag skulle ha vila.

Min grej som jag kör med snasket nu, att om jag kan hålla mig en hel vecka får jag köpa något gott på söndagen (denna veckan är det en Killevipp som finns vid regnbågens slut) funkar faktiskt bra. Okej, jag har bara testat i tre dagar men jag känner mig inte sugen alls. Så, så länge jag kan hålla det så är ju snaskdelen på det torra.

Matmässigt så får det helt enkelt vara slut med pommes och sånt. Om jag nödvändigtvis ska äta ute på stan så finns det helt fullgoda sallader! Hemma tycker jag ändå att det fungerar helt ok med maten. Kanske att jag skulle försöka ta bort brödet helt och istället äta mer frukt. Aja. Helt enkelt. Vill jag verkligen det här så kan jag inte såsa rundor utan ta tag i den här skiten på allvar nu. Jag kan inte ge upp halvvägs.

Träningsmässigt så ligger fortfarande mina löppass på mån, tors och lör. Ridning tis och tors. Söndagen tänkte jag fortsätta hålla som vilodag då det redan är mycket annat då. Återstår ons och fre som jag tänkte ha som mina gymdagar. (Mån: löpning, tis: ridning, ons: styrka + cross, tors: löppass och ridning, fre: styrka + cross, lör: löpning, sön: Vila)

Huh...dags för duschen nu iaf.

Efter detta kommer förresten vikten endast benämnas som X. Så vid nästa vägning blir det X - eller X + någon vikt. Från och med nu (fram till jag känner mig bekväm igen) kommer jag alltså bara fokusera på viktförändringen och inte själva siffran.

Redan nu är jag i alla fall lite positivare :)

I morse stod vågen på X
Nu efter löppasset stod den på X minus 0,3 kg :) Det finns hopp :)

Postat av: Erica B

Jag är inte heller helt bekväm med att redovisa min vikt öppet och mycket för att jag fortfarande är mer eller mindre smällfet. Du alla har vi våra svackor det gäller att ta sig ur dem. Vilket du fixar helt säkert du har ju kommit en jättelång bit på väg!

Svar: I början var jag helt ok med att berätta men nu vill jag fokusera mer på själva viktförändringen och inte siffran som står på vågen. Jo sån tur var har jag kommit en bit mentalt, vilket hjälpte mig enormt nu
Marie

2012-06-14 @ 10:17:08
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0