Mina uppdaterade mål

Har suttit och klurat på lite mål nu och tänkte försöka formulera de här. De rör både vikt, mått, kroppsbyggnad och träning och är uppdelade i abstrakt och konkret mål.

Det allmäna målet kan man nog säga är att jag vill må bra. Det kan man väl iofs säga att gör redan nu men om man uttrycker sig såhär istället. Jag vill må så bra som jag och min kropp har möjlighet till!


Konkret:
Väga 65 kg

Abstrakt:
Hitta min idealvikt


Måtten

Konkret:
Kunna ha storlek 40 i byxor och M i tröjor

Abstrakt:
Bli snygg :P


Kroppsbyggnad

Konkret:
Ha en max fettprocent på 20 % (för kvinnor är det max 25 % som är idealiskt)

Abstrakt:
När man ser på mig ska man tänka på musklerna istället för fettet


Träning

Konkret:
Klara av tjejklassikern och sedan börja träna triathlon

Abstrakt:
Känna att jag vill/kan ta ut mig till max på varje träningspass. Få bra kondition och bli måndsidigt stark


Påminnelse till mig själv!
Minns mina långsiktiga mål när jag vill ha kortsiktiga/kortvariga synder. När målet känns för långt borta, värdera de små framgångarna på vägen högre. Minns varför jag gav mig in i det här!!!


Postat av: Sara

Vilken fantastiskt smart lista! Och mycket bra påminnelse :) Verkligen! Längtar tills jag blir frisk och kan köra igång. Ska klura ut egna mål så länge :)

2012-06-19 @ 08:59:29
URL: http://schemalagdspontanitet.webblogg.se/

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0