Riktigt positiv dag idag i alla fall :)

Om gårdagen var ett rent tradit åbäke att ta sig igenom så var idag mycket bättre.

Började med att åka in och jobba drygt 4 timmar. Blev lite för att fräscha upp minnet inför att jobba där i sommar och idag var det mycket studenter som skulle shoppa inför karnevalen imorgon. Så det gick bra och var riktigt kul :).

Efteråt så åkte jag till hästen. Var riktigt nervöst idag eftersom jag åkte av förra veckan innan jag ens hann komma upp ordentligt i sadeln. Så idag var det massa fjärliar i magen trots att det gått så bra nästan alla andra gånger jag ridit. Aja, fick stor hjälp av Emma och lärde mig en enkel Horsemanshipövning som jag nog ska börja med varje gång för att få den där första connectionen innan jag sadlar och rider. Sedan blev det lite longering och så satt jag upp och av 4-5 gånger för att komma över den där rädsletröskeln från förra gången. Idag gick det i alla fall himla bra och så blev det en ridtur och lite markarbete på ängen också.

Nu är jag helt ledig (förutom några timmars jobb på torsdag eftermiddag) fram till tisdag. Såå skönt verkligen. Jag och <3 ska nog till Glimmingehus i helgen på De 10 000 riddarnas dag. Ska blir kul :). Men först imorgon blir det vila, kanske cykla en runda om det är fint väder. Sen på torsdag ska jag in och jobba klockan 12. Blir nog himla kul då det säkert blir många som ska köpa stundetgrejer innan fredagens student.

Ikväll blir det ett välbehövligt bad. Skulle ha sprungit min 3km runda ikväll men är hur trött som helst. Tar det imorgon kväll. Torsdagens löpträning är bara ett kort intervallpass så tror inte de båda löppassen kommer störa varandra.

Just det ja, fick ett halvpositivt svar ifrån ett av ställena jag skickat praktikansökan till idag. De sa inte nej på en gång i alla fall utan skulle diskutera saken och bad mig skicka lite arbetsprover så jag skickade in lite uppgifter jag gjort i skolan i vår. Sedan får vi se hur det går :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0