Superhärlig förmiddag



Då jag fått hängt upp tvätten blev det lite keso med jordgubbar och ett kokt ägg till frukost. Sen cyklade jag och <3 iväg mot Tydingesjön. Ganska lagom svalt men kunde varit lite soligare (det kom såklart lagom till vi var hemma igen:P). Tog längs med skogen på vägen dit (knappt 12 km) och längs med cykelvägen på vägen hem, 10 km. Så för att vara en ledig dag har den varit väldigt effektiv men himla glad känner man sig. Blev dessutom bara 30 min paus vid sjön innan vi cyklade hem (skulle ju hämta upp tvätten).

Till lunch gjorde jag en uurgod omelett/äppelkaka i stekpannan.

1 ägg
1 dl äggvitor (3 st vitor)
½ dl grädde
Kanel och kardemumma
1 äpple



Skiva äpplet tunnt och stek i pannan, ringla över ca 1 msk honung och strö kanel på. Blanda övriga ingredienser. Då äpplena är ljust bruna, vänd dem och häll över omelettsmeten. Låt stå på 3-4 (på en 6skalig spis) tills det smeten stannat av i mitten. Blir underbart gräddig och god med namsig smak :). Både äppelkake och kanelbullesmak :)


Postat av: Peppad

Den bilden och texten ger en sommarkänsla :)

2012-06-15 @ 13:29:25

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0