Träning vecka 24



Tja...325 minuter är inget vidare resultat även om det är hela 10 minuter mer än förra veckan... :P Både cykling och promenad har jag hållit på en bra nivå, jogging/promenad borde ha varit mer (speciellt borde det ha funnits en ensam kategori för bara jogging också...). Både powerwalken och styrketräningen hade definitivt kunnat vara mer. Kort sagt. För lite denna veckan med.

Ikväll skulle det ha blivit en 5 km runda men pallade bara 3. Det var riktigt tråkigt för alla förutsättningarna för en riktigt bra runda fanns där. Luften var klar, det fläktade bara lite, inte för varmt och andningen funkade bättre än på länge. Slapp ta till gäspningsmetoden för att fylla lungorna utan det gick utan prpblem ändå. Efter ca 2,5 km drabbadades jag av att all ork ändå tog slut så fick pausa och gå en lite bit. Big. Mistake.

När jag sedan ska komma igång och springa så är benen hur stumma och tunga som helst. Det spelar ingen roll att jag inte hade ont i dem innan, att jag inte är det minsta andfådd efter 50 m gångpaus. Kroppen pallar bara inte mer. Såå segt verkligen :(. Aja, istället för att vända direkt hem och tjura så valde jag en lite kortare runda bara. Så istället för att vara missnöjd över mina missade 5 km så är jag nöjd att jag kom runt 3 och att andningen funkade så himla bra. Kan regna varje dag innan jag ska ut och springa om bara luften blir såhär ren efteråt :).



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0