Blir gång á la kabåjjsare imorgon...

Den roliga grejen jag hade på gång då... :)

Jo, man har gått och blivit med häst. Haha skämt åsido så är jag nu medryttare på en häst utanför Kristianstad. Idag var jag där och provred och fick koll på stallsysslorna med mera. Så i första hand är det nu på torsdagar jag ska vara där och har min riddag.

Hur ridningen gick?
Hrm...jo det märktes att det var 6 år sedan sist och att jag inte hela tiden tagit hand om min kropp. Jag kände redan från början att "åhh jag kommer få ont". Kunskapen och det fanns ju kvar men musklerna i ryggen och balansen hade flugit och bosatt sig en liten bit bort. Idag red jag tillsammans med ägaren (som red på en av sina döttrars häst) och vi red först en halvtimme på bana och sedan ut en timme i skogen. Det blev alltså en bra bit längre än jag kommer rida själv (kommer hålla mig på mellan 30-60 minuter beroende på hur aktivt jag arbetar och så.

Balansen ja, hm det tog ett tag innan jag fick ordning på sisten i traven och inte dunsade så kraftigt menmen, det är sådant som kommer tillbaka med tiden.

Ridning är verkligen, känner jag redan nu, en riktigt bra kompletterande träning till mina powerwalks, min löpning och min styrketräning. Jag kände redan från början att min kropp skulle få en riktig genomkörare. Jag har ändå känt att både mina muskler är bättre och min kondition med men idag kändes både musklerna och konditionen obefintlig... Så som sagt, det blir nog himla bra det här :)

Sedan blev det lite genomgång av stallsysslorna, fodertstater medmera och jag känner att jag har bra koll på det nu. Så det blir dit en sväng igen imorgon :). Då blir det nog lite senare dock tror jag. SKa vara barnvakt ikväll och så är jag redan gaanska trött. Så blir nog sovmorgon till typ nio imorgon och sen åker jag in vid lunch.

Sedan blir det ridning nästa torsdag också. Så har jag min första invägning på 100 grymma dagar på lördagen (31 mars) och det ska bli himla intressant att se vad vågen står på då och hur mina mått är och hur min löpkondis kanske förbättrats lite med hjälp av ridningen :)

Postat av: Sara

KUL! :D Jag känner jättemånga om är medryttare/hästägare och alla säger att det är jättekul att hålla på med hästar :) Själv är jag pälsdjursallergiker så... jag får syssla med annat :)

2012-03-21 @ 16:41:33
URL: http://schemalagdspontanitet.webblogg.se/
Postat av: Tesse

Jag hade nog inte fattat omfattningen av ridningen förrän jag läste här. Trodde att du var med någon kompis och red tillfälligt. Kul att du kommit igång och rida igen! kram och lycka till

2012-03-21 @ 20:52:49

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0