Dagens dilemman

Dagen har bestått av flera val. Både lätta och svåra och stora och små. En del blev kanske inte de bästa jag gjort men vägde upp dem genom att inte göra dem "så illa det gick".

Bra val:

  • Till första mellanmålet ignorerade jag suget efter en fralla och tog ett äpple och kokt ägg istället.
  •  Till middag gjorde jag inte en hel portion risotto utan typ 3/4 av en portion och jag slängde dessutom i knappt 2 dl gröna ärtor.
  • Jag gick inte snabbt på min powerwalk men jag gick med kraft i stegen och vägrade låta tröttheten ta överhanden.
  • På ungdomsgruppen ikväll åt jag visserligen lite glass till fruktsalladen MEN jag tog ingen grädde till också.

Dåliga val...(som man helst inte vill berätta om):

  • Åt både en liten fralla och knäckebröd till middagen

Imorgon blir det gymmet, plugg och promenad. Ska verkligen försöka att göra bara(eller iaf låta de allra flesta av dem bli) bra val.


Postat av: Peppad

Jag tycker ju att helheten på din matdag ser bra ut. Det där med att gå fort på din powerwalk hade nog inte med dig att göra ut med ditt promenadsällskap;)

2012-03-15 @ 22:44:16

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0