Dolce far niente ;)

Dagens lunch blev en riktig höjdare :) Jag tänkte att nu ska jag vara duktig och inte äta något onödigt eller onyttigt utan det ska vara en bra blandning och gärna från de olika delarna av kostcirkeln. Inspirerades också av en scen i Eat Pray Love (hittar tyvärr inte den på youtube) där Julia Roberts lagar sin egen italienska lunch på dolce far nientesätt (the pleasure of doing nothing). Försökte ha samma känsla, att det ska vara en lugn och njutfull stund att äta sin lunch, inte något man ska stressa i sig mellan olika aktiviteter. 

 

Är verkligen impad av mig själv som kom på det ;). Speciellt kombinationen sparris+skinka+dippan var huuur god som helst:)!. Det tar vi en långpromenad på :). Sen hämta upp tvätten och så plugga igen.


Postat av: Frida

Mmm, det där ser gott ut :)

2012-03-18 @ 19:05:01
URL: http://frida.intercorner.net/

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0