HGD avstämningspunkt 1

Då var det dags för första avstämningen i 100 grymma dagar. Eftersom jag har som viktmål att gå ner 10 kg på den tiden så tar jag en avstämning med vikt, mått och kondis var tionde (typ) dag. Så det var kanske därför jag inte kunde sova så länge i morse. Fast jag var ledig. Fast jag suttit uppe med plugget till deadline.

Inmätningen i morse var helt okej. Jag hade tappat 5 cm totalt på hela kroppen och nui efterhand kan jag inse hur bra det är att ha gjort det på bara 10 dagar :) Mer detaljerat om vart jag tappat centimeter kan ses i tabellen här till höger. Likaså vikten och konditionens framskridning kommer finnas där.

Konditionen då... alltså vi sov med stängda fönster inatt (varför har jag ingen aning om) och vaknade upp seg och genomsvitt. Sådana tillfällen känner man sig hur seg som helst och hade inte alls någon tro att jag skulle få något bra resultat på 5 kilometersrundan.

Började i alla fall i ett lagom tempo och gissade att jag nog skulle klara att springa en bit i alla fall. Den lilla biten blev längre och längre :). Sprang inte hela rundan idag men jag kom en bra bit i alla fall och tvivlar inte på att jag kommer klara mitt konditionsmål (5 km utan gång till 30 juni). Fast jag vart ju klart liite besviken på mig själv när jag började gå (efter en lång och jobbig uppförsbacke som jag faktiskt tog mig uppför:)). Fick intala mig själv att hallåååå, det är inte idag jag ska klara av konditionsmålet!

Invägningen var det lite blandade känslor efter. Hade gått ner 0,5 kg på dessa tio dagarna (har som drömmål att gå ner 1 kg på tio dagar) och var väl inte heelnöjd. Men saken är den att jag ju faktiskt har tappat centimeter på kroppen och troligtvis fått lite muskler. Sen ska man jui inte stirra sig blind på vågen. Speciellt inte när de tre senaste dagarna varit lite sega med deadlines, minidepression och tröstätande. Så med tanke på det var det ju en bra vägning. (ok ok jag erkänner, jag smygvägde mig i början av denna veckan och då var det ytterligare några hekton mindre så vetskapen om det är lite jobbig...)

Idag blir det att ta det himla lugnt! Är man ledig så är man. Lite jobbigt att knappt veta vad man ska hitta på dock men det ger sig nog. Blir i alla fall veckohandling vid lunch och handla till nya matsedeln (från Fitness Magazine). Sen får vi se


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0