I did it! Again!

Nu ska jag vara tillbaka i rutinerna igen efter ett dygn på konfalägret i Åhus. Det blev lite popcorn och chips på fredagskvällen, en glass och två kakor till fika igår men det var enfröjd att kunna njuta av det utan att känna minsta dåligt samvete efter. Jag var väl medveten om hur mycket och bra jag tränat denna veckan så det skulle inte sabba det med lite gott.

Igår morse gick jag och två andra ledare, Anna och Linnéa, ut på en morgonpromenad i takt med att dimman lättade och det var sådär halvkyligt och himla mysigt. Vi hann ner till stranden och vända innan fukost, på 30 minuter. Egentligen hade jag vilodag igår men det var skönt att komma ut och en liten promenix har ingen dött av, snarare tvärtom ;).

Idag hade jag det där fruktade löppasset då jag skulle springa 12-15 minuter i sträck. Trodde aldrig jag skulle skriva det men...JAG KLARADE DET!!! Jag mättes nyss upp sträckan på funbeat och det var ca 1,9 km. Så jag höll ett tempo av 7:54 min/km och 7,6km/h. Helt okej för att vara långsam jogg. Jag märkte redan från början att jag var piggare idag och inte hade lika ont och så men att jag skulle palla alla de 15 minuter som jag faktiskt gjorde, det trodde jag aldrig. Jag kan således med stolthet konstatera att jag har klarat hela första veckans träningsprogram!

Nästa veckas löputmaningar blir passet på tisdag då jag ska springa 6 stycken 4minutersintervaller (med 2 min gång emellan) och så det långa passet på söndag då jag ska jogga 15-20 min i sträck. Det känns dock inte som en så stor utmaning :). Efter att ha haft 5minutersintervaller i denna veckan känns 4minutersintervaller som hur lätt som helst :). Och med tanke på att jag klarade att jogga 15 minuter idag så känns 5 minuter till inte så svårt, med tanke på att jag redan nu känner hur mycket min kondis bättrats bara på en vecka.

Att springa vårruset i ett svep utan gångpaus känns inte helt omöjligt längre ;) If I can do this, I can do anything!

Jag vet inte varför men träningen känns så himla mycket roligare nuförtiden. Sedan 100 grymma dagar startade har jag mer (positiv) press på mig att göra alla mina pass och äta bättre. Och väl tajmat med att solen och våren kom känner man sig näst intill pånyttfödd :)

Postat av: Sara

Vad härligt att läsa att det får så bra för dig :D Både dom 100 dagarna och löpning kan ju inte gå annat än galant med den inställningen du har :D Du är en riktig inspiration! :) Ha en fantastisk fortsatt söndag!

2012-03-25 @ 15:22:06
URL: http://schemalagdspontanitet.webblogg.se/

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0