Löpning när dimman lättar

Blev en runda på 4,84 km nu på morgonen. Vart himla mysigt väder ute, ingen sol eller så men skönt att springa precis då dimman lättar och det är sådär svalt och friskt. Kände från början att jag(trots vinterns ihärdiga, och ibland galna, crosstrainande) var långt ifrån förra sommarens löpform. Det var tyngre, långsammare och jobbigare än jag mindes :(.

Rundan går det mesta på asfalt vilket jag upptäckte var en missräkning från min sida. Detta, plus ovanan, gjorde att det inte dröjde länge innen jag fick kramp i hålfoten, lite ont i knäet och i framsidan av vaden (precis ovanför foten). Jej... Aja, i takt med att jag blev varmare så kom jag även in i skogen på en himla mjuk och skön stig där jag inte hade ont, började med en liten nerförsbacke och orkade springa riktigt långt. Ska nog försöka springa mina löpträningspass i skogen tror jag. Mycket skonsammare, mysigare och så orkar jag som sagt mer. Upptäckte dessutom att jag inte hade så mycket problem med andningen som förra året. Kunde utan problem ta flera djupa andetag i följd. Om det beror på att min kondis är bättre eller att pollensäsongen inte dragit igång än (vet ju fortfarande inte vad förra årets andningsproblem berodde på) det vet jag inte men det lär väl visa sig...

Nu står äggen på kokning för frukosten och sen blir det pluggande. Har tvättid klockan tolv och ska iväg vid halv fem men annars är det boende framför datorns som gäller. Nästa vecka har jag en känsla kommer bli stressig så lika bra att få en del gjort redan idag.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0