Who's the boss

Åkte till stallet (vad jag älskar att säga det;)) vid nio i förmiddags. Vart lite nervöst att jag skulle rida helt själv idag men det fanns, när jag kom upp till hagen, inte det minsta uns av fjärliar i magen utan bara säkerhet och kanske lite sug av förväntan.

Det tog några försök innan jag kom upp dock då hästen bestämde sig för att det var mycket roligare att promenera iväg istället för att stå still då jag stog med ena foten i stibygeln och den andra på bänken. Hur som helst. Efter lite allvarligt snack med så kom jag till slut upp, bara för att upptäcka att jag tappat spöet på marken. Jaha...det blev av igen och så upp igen (på första försöket denna gången!).

Började med ut en tur på kalhygget, sedan en litet pass i paddocken och så bort till en hage vid kalhygget som är ganska platt och har en stor öppen yta som man kan ha som "reservpaddock". Då pållen är lite lat i paddocken men pigg utanför så beslöt jag mig för att göra markarbetet där. Det gick himla bra. Jag behöver vara en bestämd ledare om både han och jag ska få det bästa av det här. Och det kan nog bli bättre för var gång.

Nu blir det duschen och sedan en timmes vila typ. Sen kör jag igång med plugget.



Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0