En lös sko är dagens smolk i bägaren

Denna dagen har varit hur bra som helst :)!

Började med en liten sovmorgon till halv nio och åt sedan proteinpannkaka med kesella/funlight och massa bär till frukost. Hur gott som helst! Sedan satt jag och pluggade i förmiddags. Lite segt men med Extreme Home Makeover och Förhäxad i bakgrunden på tvn gick det lite lättare ;). Till lunch blev det en tallrik yoggi och lite müsli och en mörk chokladbit (nu kör jag på 90 % och <3 tycker jag är galen :P).

Efter lunch ålte jag till stallet. Hade planerat in en ridtur med Emma (andra hästens, Philimons medryttare) men då pållen hade en lös sko tog de en promenad istället och jag red ut själv. Var på ett sätt bra att jag då tvingades lära mig den rundan jag velat testa rida så länge. Fick lita på mitt lokalsinne, min intution och att pållen min hittade hem. Han kände sig nog lite ensam dock för mitt ute i skogen stannade han flera gånger och gnäggade högt efter sällskap. När vi sen kom ut på vägen mötte vi lite bilar men det var inga problem. Ända tills han fick syn på en kille på inlines... efter det var typ allt (även stillastående bilar och stillastående cyklar) farligt. Sån tur var hade vi inte så långt hem iaf och slutet av rundan gick lugnt. Det blev en timmes ritt iaf, fullt tillräckligt i sommarvärmen...

I eftermiddag har jag först varit och hämtat ut min cykel som varit på lagning så nu kan jag variera träningen lite till. Kommer bli helskönt att börja cykla nu de dagar då det är varmt. Fläktande :)!

Till middag blev det hemmagjorda biffar, lite blomkålsris blandat med grönsaker och en dressing av lättkesella (1%), pressad vitlök och chilipulver. Himla gott och mättande :)

Nu har jag precis varit ute på en kvällspromenad i det härliga kvällsvädret :). Har dessutom skrivit ut så långt jag kommit i pluggrapporten så jag kan ha med det och kladda på imorgon då jag ska sitta i skolbiblioteket och plugga. Tänkte dock börja dagen med en timmes löpträning och sen till gymmet för att styrketräna (lägger gymmet före plugget så jag inte smiter ifrån bibblan för tidigt utan istället inte har något som hindrar mig från att sitta där så länge jag behöver:P).

Aja, nu blir det lite frukt eller något och kanske klura lite på vad jag ska ha med mig till lunch imorgon. I värsta fall kan jag ju iofs sticka inom Subway på vägen mellan gymmet och skolan.. Aja, vi får se.


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0