Liten invägning såghär mitt i

På senaste tiden har jag väl, av olika orsaker, inte hållit på mina invägningsdatum men ställde mig iaf på vågen i morse och det stod på 80,6 kg. Inte så enorm uppgång som jag befarat med utebliven träning och för mycket onyttigt förra veckan. Men det stör mig att jag inte är under 80-strecket längre. Meningen är ju att jag ska krypa (gärna rusa) ner ifrån det och inte tvärtom... Måtten var desamma som vid förra mätningen men har ju knappt styrketränat sedan dess så där är jag inte förvånad.

Startvikt: 111,2 kg
Målvikt: 68 kg

Nuvarande vikt: 80,6 kg
Viktförändring: + 0,6 kg
Viktnedgång totalt: 30,6 kg

BMI-nedgång totalt: 11
Kvar till mål 4 (har ju egentligen klarat mål 3 redan): 10,7 kg
Kvar till målvikt: 12,6 kg


Kondistestet gör jag inte idag utan nästa vecka någon gång. Ska försöka ta mig ut på en promenad ikväll när det är svalare så jag inte blir yr så akut som jag blev igår. Vill ju verkligen börja promenera och jogga snart då det är Hanaskog runt på lördag. Det känns lite knas att ge sig på 5km-rundan där om jag inte sprungit på över en vecka liksom...

Idag blir det annars fortsatt pluggande. En bra grej som kommit ut av den här vilan är ju all tid jag har och kan lägga på skolan så jag blir färdig tidigare än planerat och inte stressar i tid till deadline. I förmiddag hade jag till exempel tänkt skriva färdigt mina grafiska reflektioner och lämna in uppgift 2 i den kursen men deadline är inte förrän imorgon kväll (midnatt). Tanken är att vara klar med det till halv 12 så jag kan ta lunch då och 13.00 ha skypemöte med resten av gruppen till grupparbetet och ägna eftermiddagen åt det :). Det flyter på.

Nästa vecka har jag ganska fullt upp så ska försöka börja på uppgift 3 i grafisk redan imorgon eftermiddag så jag iaf har kommit igång med den. Deadline på den är visserligen inte förrän 7e juni men nu börjar en intensiv period om man säger så. Tror det kommer bli ganska få gruppass fram till sommaren och alla uppgifter är inlämnade utan fokusera mer på löpträning och powerwalks.

Aja, hur som helst. Färdig tidigare, tidigare lunch så dags att sätta igång ;)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0