Träning vecka 21

Tja... 118 minuter är inte mycket att skryta med men inte beror det på opepp eller lättja (som det vanligen skulle gjort) utan pga vila till och med onsdag kväll. I onsdags kväll var jag ute och gick en knapp timme, torsdags var jag i stallet men utan att rida (sparar skallen från det en vecka till), i lördags var jag och sprang Hanaskog runt och idag sprang jag med lite granna.



Rundan igår var på 3,7 km och tog ca 29 min och rundan idag var på 1,8 km och tog ca 14 min så helt ok trots att jag inte tränat på en vecka :). Håller ju på och lär mig att springa med längre, luftigare och lättare steg nu och tar det i lite kortare rundor till en början. Är helt olika tekniker känns det som just nu när det gäller mina mer långloppspass och mina kortare pass. Då jag tex ska springa 5-6 km så har jag ju ännu inte orken att göra det i den lite högre farten (då jag som sagt inte fått in tekniken och anidngen 100 % ännu) så då får jag ta det i det långsammare tempot så länge. Men sedan när jag springer 1,5-3 km så ökar jag farten lite och tar helt andra kliv.

Aja tids nog är det ju tänkt att jag ska kunna springa även de längre sträckorna i den högre farten men tills dess är det variation som gäller. Ett pass långlopp (hrm.. mellan 5-10 km fram till juli typ), ett pass kortare för att "lära mig springa fortare" (1,5-3 km) och ett pass intervall i veckan är iaf planen men det kan kanske bli mer också :)

Jag och <3 sov i tält inatt och det var hur mysigt som helst:). Den där doften, ljuset när man vaknar och den urgosiga känslan att ligga intryckt i en cellskräcksframkallande sovsäck är såå härligt :). Var minst 2 år sedan jag tältade senast men i sommar blir det nog mycket. Hade så gärna velat tälta inatt med men <3 var inte alls pigg på det (han råkade få luftmadrassen med hål i...). Det var dock så himla mycket nostalgi inbäddat i sovsäcken från alla schacktävlingar och egna campingar ute i trädgården så hade gärna tältat hela veckan :)

Aja, nu blir det nog att lägga sig. Skulle tydligen vara fint väder hela dagen imorgon så ska nog börja morgonen med en morgonpromenad eller liten joggingrunda :)


Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0