Vilodag för benen (iaf i förmiddag)

Dagen har börjat ganska bra men inte som jag tänkt mig. Hade ju för mig igår att jag skulle kunna springa mitt kondistest idag men icke.. Sprang en kilometer och kände mig helt stum i benen. Så blev lite intervallträning istället. Får se om jag tar mig ut vid lunch för det är verkligen himla skönt väder ute, kanske lite för varmt.

Eller så skjuter jag på 5kmpasset till imorgon. Det är liksom ganska viktigt att jag avverkar det denna veckan så det ingår i mitt milprogram. Men grejen är den att jag ju sprang igår (och i förrgår!) och känner mig inte superfräsch. Sedan ska jag inte springa förrän mitt intervallpass på fredagmorgon så om jag springer imorgon istället tror jag inte gör något. Bara jag får det gjort! Hade en ganska tung träningsdag igår så kanske ska ta lite "vilodag" idag då jag fokuserar på de två gruppassen ikväll (step och afrodance).

Nej, hur som helst. Med det bestämt (5km imorgon istället) får jag ta och effektivisera mig lite mer. Synd bara det inte vart några grader varmare så man kunnat sitta ute, såå härligt ute nu :)

Ska iaf inte in till stan förrän klockan 5 så har tid på mig att vara effektiv (visst tusan jag ska ju tvätta mellan 12 och 16 med...bra att komma ihåg det kanske:P)

Postat av: Erica

Låter som en klok idé - återhämtning det är ju då kroppen byggs upp igen och blir starkare och bättre så det gäller ju att ha den isen i magen och faktiskt våga vila för att få resultat!



Lycka till imorgon istället!

2012-05-15 @ 21:01:51
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se

Gör mig superpepp :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0